تظاهرات ضدجنگ در «دیترویت» علیه مشارکت آمریکا در جنگ یمن

تظاهرات ضدجنگ در «دیترویت» علیه مشارکت آمریکا در جنگ یمن
يکشنبه 3 شهريور 1398 - 09:56

معترضان ضدجنگ در یکی از شهرهای آمریکا با برپایی تظاهراتی خاتمه مشارکت نظامی این کشور در نبرد یمن را خواستار شدند.

العالم - آمریکا

گروهی از اهالی شهر «دیترویت» واقع در ایالت «میشیگان» در آمریکا روز جمعه با برگزاری تظاهرات ضدجنگ در محوطه یکی از دانشگاه‌های این شهر، از مقامات آمریکا خواستند به مشارکت در جنگ یمن خاتمه دهند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» این تظاهرات ضدجنگ با سازماندهی «کمیته اتحاد یمن در میشیگان» و با هدف افزایش آگاهی عمومی از وضعیت مردم یمن، برگزار شد.

«حنان یحیی» یکی از حاضران در این تظاهرات ضد جنگ گفت: «نقش آمریکا اساسی است و اگر بتوانیم به حمایت ایالات متحده خاتمه دهیم، آنگاه قادر خواهیم بود به پایان جنگ در یمن کمک کنیم. ما بیش از چهار سال است که در این جنگ همدست شده‌ایم و باید حمایت از جنایات جنگی را متوقف کنیم. یمن نمی‌تواند (بیش از این) منتظر بماند.»

ائتلاف تحت رهبری عربستان با مشارکت امارات عربی متحده، بیش از چهار سال است که به صورت بی‌وقفه در حال حمله به یمن است. درگیری‌ها در این کشور جهان عرب هزاران غیر نظامی را کشته، بدترین بحران انسانی جهان را به وجود آورده و موجب شده تا میلیون‌ها نفر از کمبود غذا و مراقبت‌های پزشکی رنج برند. بر اساس گزارش منتشر شده سازمان ملل در ژوئن (خرداد)، بیش از 7500 کودک در یمن در اثر جنگ کشته یا زخمی شده‌اند.

به نوشته آسوشیتدپرس، «رشیده طلیب» نماینده شهر دیترویت در مجلس نمایندگان آمریکا که در تظاهرات روز جمعه حضور داشت گفت، ما واقعا باید در آمریکا شجاعت سیاسی داشته باشیم تا علیه جنگ در یمن سخنی بگوییم.

فارس

پربیننده ترین خبرها