فیلم| برخورد خشونت آمیز پلیس فرانسه با معترضان

يکشنبه 3 شهريور 1398 - 10:35

مخالفان نشست گروه 7 در چند کیلومتری شهر بیاریتس، محل برگزاری این نشست، تظاهرات کردند.

العالم- اروپا

پلیس ضدشورش فرانسه روز گذشته (شنبه) برای متفرق کردن معترضان مخالف نظام سرمایه‌داری در شهر «بیون» در نزدیکی «بیاریتس»، محل برگزاری نشست سران «گروه 7»، از پمپ‌های آب و گاز اشک‌آور استفاده کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، بالگرد نیروهای پلیس در اطراف محل تظاهرات مردم فرانسه در اعتراض به برگزاری نشست گروه 7 گشت‌زنی می‌کرد و به سمت معترضان گاز اشک‌آور پرتاب می‌کرد.

اعتراضات در فرانسه با ورود نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد و معترضان نیز به سمت نیروهای پلیس سنگ پرتاب کردند و شعارهایی علیه نیروهای امنیتی سردادند.

معترضان در اعتراض به نیروهای پلیس که تظاهرات آرام روز گذشته را به خشونت کشانده بود، فریاد می‌زدند:‌ «همه از پلیس متنفرند» و «ضد، ضد، ضد سرمایه‌داران».

فرانسه که ماهها است با تظاهرات ضددولتی معترضان این کشور روبرو است، بیش از 13 هزار نیروی امنیتی را در نزدیکی محل برگزاری نشست سران گروه 7 مستقر کرده بود تا معترضان نتوانند به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر رهبران گروه 7 نزدیک شوند.

طبق گزارش رویترز، هزاران فعال مخالف نظام سرمایه‌داری، جدایی‌طلبان باسک و معترضان معروف به «جلیقه زردها» از شهر فرانسوی «اودی» به سمت «ایرون» در اسپانیا راهپیمایی کردند و پارچه نوشته‌هایی را به همراه داشتند که خواستار اقدامات سران کشورهای 7 در خصوص آب و اقتصاد شدند.

یکی از معترضان 48 ساله گفت: «رهبران سرمایه‌دار ارشد جهان اینجا هستند و ما باید به آنها نشان دهیم که مبارزه ادامه دارد. پول بیشتر برای ثروتمندان است و هیچ چیز برای فقرا باقی نمی‌ماندو ما شاهد سوختن جنگ‌های آمازون و ذوب شدن یخ‌های قطب هستیم. رهبران (گروه 7) باید صدای ما را بشنوند».

طبق این گزارش، چهار افسر پلیس روز جمعه هفته گذشته در درگیری با معترضان مخالف نشست گروه 7 در شهر اودی زخمی شد و پلیس نیز 17 نفر را به اتهام پوشاندن صورت‌هایشان دستگیر کرد.

نشست گروه 7، از امروز در بیاریتس فرانسه آغاز شده و سران کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن در آن حضور دارند. این گروه تا سال 2014 با نام گروه 8 شناخته می‌شد و روسیه هم عضو آن بود اما با ضمیمه شدن شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه، روس‌ها از این گروه کنار گذاشته شدند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها