تحلیل ترامپ از نحوه پوشش اخبار «گروه ۷» در فرانسه 

تحلیل ترامپ از نحوه پوشش اخبار «گروه ۷» در فرانسه 
دوشنبه 4 شهريور 1398 - 12:01

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید نحوه پوشش اخبار «گروه ۷» از جمله در ارتباط با ایران، باعث خنده حاضران در این نشست بوده است.

العالم - آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه مدعی شد که نحوه پوشش اخبار «گروه ۷» در رسانه‌ها دستمایه خنده حاضران در این نشست بوده است، چراکه این رسانه‌ها آگاهانه اخبار تحولات این گردهمایی را نادرست پوشش می‌دادند.

وی در توییتر نوشته است: «در فرانسه، همه ما داریم به اینکه رسانه‌های ایالات متحده چطور آگاهانه تحولات و بحث‌های گروه ۷ را نادرست پوشش می‌دهند، می‌خندیم. این برای رهبران [حاضر در نشست گروه ۷] و دیگران یک مطالعه موردی فوق‌العاده درباره رسانه‌های جعلی است».

ترامپ ادامه داد: «همه آن‌ها اشتباه کردند، از [اخبار] ایران گرفته تا تعرفه‌های چین و تا بوریس [جانسون نخست‌وزیر انگلیس]».

نشست گروه هفت از روز شنبه در شهر «بیاریتز» فرانسه در جریان است. ایران یکی از موضوعات اصلی مورد بحث در این نشست بوده و دیروز هم «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با حضور در محل برگزاری این نشست، دیدارهایی با مقام‌های اروپایی داشت.

رسانه‌های آمریکایی مدعی شده‌اند که سفر ظریف به بیاریتز بدون هماهنگی با مقام‌های آمریکایی صورت گرفته است. کاخ سفید هنوز رسما به سفر وزیر خارجه ایران به این شهر واکنشی نشان نداده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها