وزیر دولت منصور هادی: خروج امارات از یمن «دروغی بزرگ» است

وزیر دولت منصور هادی: خروج امارات از یمن «دروغی بزرگ» است
دوشنبه 4 شهريور 1398 - 18:42

وزیر حمل و نقل دولت منصور هادی با بیان اینکه امارات در پی چند تکه کردن یمن است؛ گفت اماراتی‌ها هیچ زمانی از یمن خارج نشده‌اند.

العالم - یمن

«صالح الجبوانی» وزیر حمل و نقل دولت «عبد ربه منصور هادی»، امارات را به تلاش برای چندپاره کردن یمن متهم کرد و گفت خبرهایی که از عقب‌نشینی امارات از یمن حکایت دارد «یک دروغ بزرگ» است.

به نوشته پایگاه خبری العربی الجدید، او در گفت‌و‌گو با تلویزیون «الیمن» که از ریاض پایتخت عربستان سعودی به روی آنتن می‌رود، گفت که امارات از زمانی که در قالب ائتلاف سعودی وارد یمن شد، اهداف خاصی را در نظر داشت و اقدام به تشکیل شبه نظامیان کرد.

الجبوانی همچنین گفت که ابوظبی نه تنها در استان‌های جنوبی، بلکه در استان‌های شمالی نیز گروههای مسلحی را که وفادار امارات هستند تشکیل داده است.

این وزیر دولت منصور هادی، با بیان اینکه امارات حزب اخوانی «الاصلاح» را دستاویزی برای توجیه اهداف خود قرار داده، مدعی شد که حزب الاصلاح کاملا به دولت هادی وفادار است.

شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب که داعیه جدایی‌طلبی دارند در تاریخ ۱۹ مرداد گذشته با حمله به مراکز اصلی در شهر عدن، مقامات دولت منصور هادی را از شهر بیرون کرده و کنترل آن را بر عهده گرفتند. درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و عناصر شورای انتقالی جنوب توانسته‌اند استان «أبین» و بخش‌های وسیعی از «شبوه» را به کنترل خود در آورند.

از ابتدای آغاز درگیری‌ها، مسئولان دولت منصور هادی، امارات را حامی اصلی شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب معرفی کرده‌اند؛ به طوریکه به گفته منابع یمنی یک روز پس از سقوط عدن، منصور هادی قصد شکایت از امارات در شورای امنیت سازمان ملل را داشت اما دولت سعودی مانع از این کار وی شده است.

پیش از تمامی این اتفاقات برخی منابع خبری در تیرماه گذشته از کاهش حضور امارات در یمن در قالب ائتلاف سعودی شده بودند.

فارس

پربیننده ترین خبرها