النهار: هدف پهپاد صهیونیستی، ترور عضو بلندپایه حزب‌الله بود

سه شنبه 5 شهريور 1398 - 11:19

یک روزنامه لبنانی اعلام کرد، شخصیتی که رژیم صهیونیستی دنبال هدف قرار دادن وی با دو پهپاد بود یکی اعضای بلندپایه حزب الله و نماینده پیشین پارلمان لبنان است.

العالم - لبنان

بامداد یکشنبه (سوم شهریور) خبر ساقط شدن دو پهپاد صهیونیستی در ضاحیه بیروت در صدر اخبار رسانه‌های متعدد قرار گرفت.

در اولین واکنش در همان روز، «محمد عفیف» مسئول رسانه‌ای در حزب‌الله لبنان اعلام کرد که یکی از دو پهپاد در آسمان جنوب بیروت، بمب‌گذاری شده بوده است.

خبرگزاری لبنان « ان ان ای» هم اعلام کرد، در پی منفجر شدن یک پهپاد در نزدیکی ساختمان رسانه‌ای وابسته به حزب‌الله در ضاحیه در جنوب بیروت، سه نفر دچار جراحات سطحی شدند.

دیروز (دوشنبه) مقاومت اسلامی لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که کارشناسان این گروه اقدام به بررسی پهپادی کردند که در منطقه ضاحیه جنوبی بیروت سقوط کرد و مشخص شد که این پهپاد حاوی بمبی بوده که به صورت ماهرانه‌ای جاسازی شده بود.

به گزارش المنار، بر اساس اعلام حزب‌الله، مواد منفجره داخل پهپاد نخست از نوع C4 بوده و وزن مواد منفجره 5.5 کیلوگرم بوده است .

روزنامه لبنانی «النهار» در همین ارتباط گزارش داد: بر اساس اطلاعات امنیتی، شخصیتی که اسرائیل قصد هدف قرار گرفتن وی با دو پهپاد را داشت، یکی از نمایندگاه سابق حزب‌الله است که در حال حاضر جایگاهی بلندپایه در این جنبش دارد.

در همین ارتباط روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» هم به نقل از منبعی که او از «منبع وزارتی آگاه» خواند، نوشت: بعید نیست که هدف از عملیات اسرائیل در ضاحیه ترور یک شخصیت حزبی سرشناس باشد و این همان چیزی است که باعث می‌شود حزب‌الله در این باره سکوت نکند و اصرار به پاسخ داشته باشد؛ حزب‌الله به اسرائیل اجازه نخواهد داد با همان شیوه‌ای که با الحشد الشعبی در عراق رفتار کرد، با این جنبش (حزب‌الله) هم رفتار کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها