کشکول العالم/

ادامه دروغ پردازی های ترامپ: مجموعه جی-7 در برابر ایران متحد هستند

ادامه دروغ پردازی های ترامپ: مجموعه جی-7 در برابر ایران متحد هستند
سه شنبه 5 شهريور 1398 - 16:06

به نظر می رسد که آمریکایی ها دیگر توجهی به دروغهای رئیس جمهوری خود ندارند و شاید دلیل این عدم توجه این باشد که شمار این دروغ پردازی ها از حد و شمارش گذشته است و هر زمان که ترامپ لب به سخن می گشاید دروغی جدید می گوید، از سوی دیگر برخی از این دروغ هایی ناقض یکدیگر هستند.

العالم-کشکول

می توان گفت دروغ پردازی ویژگی بارز ترامپ است و آنقدر این ویژگی برجسته و عیان است که کسانی که موضوع دروغ پردازی های ترامپ قرار می گیرند دچار شرمساری نمی شوند.

ترامپ در حاشیه نشست کشورهای صنعتی جهان در فرانسه به دروغ گفته است که کشورهای عضو گروه جی-7 درخصوص چگونگی تعامل با ایران اتحاد نظر دارند.

ترامپ وقتی این ادعا را مطرح کرد که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در کنار وی نشسته بود و در ادامه اظهارات ترامپ گفت: این مسئله همچنان نیاز به کار بیشتری دارد.

ترامپ در حالی این دروغ را در برابر سران کشورهای بزرگ صنعتی همچون آلمان، فرانسه، بریتانیا، کانادا و ژاپن گفت که خود نیز به خوبی می داند این کشورها همچون با خروج آمریکا از توافق هسته ای و تحریم یک جانبه ایران مخالف هستند، سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران و هر کشوری که با ایران روابط اقتصادی داشته باشد تهدید می کند، همچنان از برجسته ترین مسائلی است که انتقاد شرکای تجاری در جی-7 را بر می انگیزد.

این بسیار بعید به نظر می رسد که خود ترامپ نداند چه دروغ بزرگی را می گوید، ترامپ به خوبی می داند که سران کشورهای گروه جی-7 با او در هیچ موردی درخصوص ایران هماهنگ نیستند و این مسئله را همگان حتی خود آمریکایی ها به خوبی می دانند.

پربیننده ترین خبرها