ظریف به مالزی رفت

ظریف به مالزی رفت
چهارشنبه 6 شهريور 1398 - 14:02

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سومین مقصد سفرش به شرق آسیا ژاپن را ترک کرد و راهی مالزی شد تا با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

العالم - ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفرش به شرق آسیا و پس از ترک ژاپن به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات مالزی راهی کوالالامپور شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این در بدو ورودش به چین (مقصد اول این سفر) درباره سفرش به مالزی گفته بود: با توجه به تقارب دیدگاه‌هایی که بین ما و دولت جدید مالزی است، نیاز است هماهنگی‌هایی برای همکاری در جهان اسلام و روابط دوجانبه بین ایران و مالزی صورت بگیرد که این سفر هم انجام خواهد شد.

وی پیش از این به چین سفر و با «وانگ یی» همتای چینی دیدار و گفتگو کرده بود و در سفری 2 روزه به ژاپن هم با «کونو تارو»‌ و «آبه شینزو» وزیر خارجه و نخست‌وزیر این کشور به رایزنی درباره مناسبات دوجانبه و اوضاع کنونی خلیج فارس پرداخته بود.

ظریف در پایان این سفر در صفحه توئیترش به زبان ژاپنی رایزنی‌هایش با نخست‌وزیر و وزیر خارجه ژاپن را سازنده خوانده بود و نوشت که در این سفر درباره تحکیم روابط دوجانبه، کاهش تنش در خلیج فارس و تضمین منافع مردم ایران از برجام با مقامات ژاپنی گفت‌وگو کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در دو هفته اخیر به قطر، کویت، فنلاند، سوئد، نروژ و دو بار هم به فرانسه سفر کرده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها