چرا ترامپ مشتاق گفتگو با حوثی ها شده است؟+فیلم

پنج‌شنبه 7 شهريور 1398 - 14:05

"علی القحوم"، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله گفت که طرح حمله عربستان به یمن از اساس تصمیم آمریکا بوده است کما اینکه توقف این تجاوز هم به اراده آمریکا صورت گرفته است مخصوصا که این تصمیم از واشنگتن با ریاض یا ابو ظبی اعلام شد.

العالم - یمن

القحوم در گفتگوی اختصاصی با شبکه العالم در برنامه "مع الحدث" گفت: تجاوز مشترک عربستان و امارات به یمن، در راستای اجرای طرح آمریکایی صهیونیستی در این کشور و در کل منطقه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد که آمریکا به وضوح نقش دوگانه ای در این حوادث ایفا می کند؛ این کشور از یک سو می خواهد خود را حامی و گرداننده صلح معرفی کند و چنین وانمود می کند که خواهان صلح در یمن است. این واشنگتن است که حمله به یمن را آغاز کرده است و خودش باید این تجاوز ظالمانه به ملت یمن را متوقف کند.

القحوم تأکید کرد که تجاوز عربستان به یمن و غارت ثروتها و کشتار ملت و فرزندان این کشور و تغییر ماهیت جغرافیایی و مسخ هویت آن در تاریخ بی سابقه است؛ هدف اصلی آمریکا از تلاش برای سیطره بر سرزمین و ملت یمن هم همین بوده است؛ یمن موقعیت جغرافیایی مهمی دارد. و آمریکا می تواند با تصرف این کشور، بر تنگه باب المندب سیطره یافته و ثروت های این سرزمین غنی در حضرموت و سقطری و شبوه و دیگر مناطق آن را به یغما ببرد.

وی خاطرنشان کرد که مهاجمان سعودی و آمریکایی به رغم گذشت 5 سال از این تجاوز، کاری از پیش نبردند. و حال که شکست خورده اند خواستار گفتگو با انصار الله شده اند. انصار الله نیز آمادگی خود را برای شرکت در این گفتگو اعلام کرده است مشروط بر اینکه گفتگو، گفتگوی فراگیر باشد.

پربیننده ترین خبرها