در اوج اختلاف با عربستان؛ قطر در اردن سفیر تعیین کرد

در اوج اختلاف با عربستان؛ قطر در اردن سفیر تعیین کرد
پنج‌شنبه 7 شهريور 1398 - 17:12

هم‌زمان با اوج‌گیری بحران روابط میان دوحه و ریاض، امیر قطر با تعیین «سعود بن ناصر بن جاسم آل ثانی» به عنوان سفیر فوق‌العاده در اردن موافقت کرد.

العالم - آسیا

«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر طی فرمانی امروز پنجشنبه «سعود بن ناصر بن جاسم بن محمد آل ثانی» را به عنوان سفیر فوق‌العاده در اردن تعیین کرد.

خبرگزاری قطر (قنا) با اعلام این خبر افزود که این فرمان از زمان صدور آن قابل اجراست.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که بحران روابط عربستان و امارات به علاوه بحرین و مصر با قطر، که از ژوئن 2017 آغاز شده، در اوج خود قرار دارد و قطر تلاش می‌کند روابط خود با دیگر کشورها را گرم‌تر کند.

اواخر تیرماه گذشته دیوان پادشاهی اردن با صدور بیانیه‌ای از موافقت «عبدالله دوم» شاه این کشور با تعیین «زید مفلح اللوزی» دبیرکل وزارت خارجه اردن به عنوان سفیر اردن در قطر خبر داده بود.

در همین ارتباط روزنامه الکترونیکی «رأی‌الیوم» نوشت که تعیین اللوزی به عنوان سفیر اردن در قطر پس از گذشت دو سال کاهش روابط دو کشور، احتمالات مربوط به فاصله گرفتن اردن از عربستان سعودی و عدم همسویی با سیاست‌های سعودی در منطقه را تقویت کرد.

این روزنامه افزود که به نظر می‌رسد که اردن با تعیین سفیر در قطر آن هم فردی با جایگاه عالی در وزارت خارجه، همچنان در صدد آن است تا خاطر عربستان سعودی را بیآزارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها