در جلسه شورای امنیت مطرح شد؛

بشار جعفری: 4300 تروریست اروپایی در عراق و سوریه می جنگندند/ نیروهای هوایی ما و روسیه دقیقا اهداف تروریست ها را هدف می گیرد

بشار جعفری: 4300 تروریست اروپایی در عراق و سوریه می جنگندند/ نیروهای هوایی ما و روسیه دقیقا اهداف تروریست ها را هدف می گیرد
پنج‌شنبه 7 شهريور 1398 - 21:04

بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در خصوص آخرین وضعیت این کشور گفت: تنها راه حل برای پایان دادن به رنج مردم سوریه، بیرون کشیدن مزدوران تروریست برخی کشورها از سوریه است.

العالم - سوریه

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست ویژه بررسی مسائل سوریه در شورای امنیت اظهار داشت: از بین 4300 تروریست اروپایی که در عراق و سوریه می جنگندند 2838 نفر از بلژیک و انگلیس و فرانسه و آلمان آمده اند.

جعفری خاطرنشان کرد: اولین تروریستی که در سوریه شناسایی کردیم یک بلژیکی بود که مردم را در حمص هدف می گرفت.

وی خاطر نشان کرد: نیروهای هوایی سوریه و روسیه غیر نظامی را هدف نمی گیرند بلکه به مراکز و پایگاه های تروریست ها حمله می کنند.

جعفری با اشاره به برگزاری نشست های آستانه و راه حل های مطرح شده یادآور شد: از نمایندگان روسیه و ایران و دولت قزاقستان برای همکاری اشان در موفقیت مذاکرات اخیر تشکر می کنیم.

بشار جعفری با طرح سوال از اعضای شورای امنیت گفت: آیا می توان از موضع شورای امنیت در قبال رفتارهای تجاوز گرایانه آمریکا و ترکیه که با هدف تثبیت اشغالگری آنها در بخشی از خاک سوریه است مطلع شویم؟

نماینده دائم سوریه با اشاره به حملات اخیر به خاک سه کشور لبنان، سوریه و عراق یاد آور شد که نقش اسرائیل در مهندسی کردن تروریسم در این حملات مشهود است.

وی گفت: دمشق صبر ایوب پیشه کرد و راه حل سیاسی را انتخاب کرد و به آن وقت لازم را داد در مقابل گروههای تروریستی و حامیان آنها با هدف قرار دادن مردم بیگناه راه حل نظامی را انتخاب کرده و بر آن پافشاری کردند.

بشار جعفری با اشاره به این مهم که هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) هم اکنون، همه امور را در ادلب در دست گرفته است گفت: یادآور می شویم، توافقنامه آستانه شامل مسلحینی که از نظر شورای امنیت گروه های تروریستی هستند نمی شود.

پربیننده ترین خبرها