تروریست های بوکوحرام ۱۱ غیرنظامی را در نیجریه اعدام کردند

تروریست های بوکوحرام  ۱۱ غیرنظامی را در نیجریه اعدام کردند
جمعه 8 شهريور 1398 - 12:45

 یک مسئول امنیتی نیجریه گزارش داد که دیروز (پنجشنبه) عناصر تروریست که احتمالا وابسته به گروه تروریستی "بوکوحرام" هستند، در حمله ای ۱۱ نفر را در شمال شرق این کشور اعدام کردند.

العالم ـ آفریقا

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، "ایشاکو عثمان" که عضو یک گروه مسلح تحت اشراف دولت نیجریه است، گفت: قربانیان این حمله تروریستی که بازنشستگان بخش مخابرات بودند، در روستای "واجرکو" در ولایت "بورنو" کشته شدند.

وی افزود: مسئول اینگونه حملات گروه تروریستی بوکوحرام شاخه منطقه ای گروه ترویستی - تکفیری "داعش" در نیجریه است.

یک منبع بیمارستانی نیز تأیید کرد که دیروز ۱۱ جسد و ۳ زخمی در ولایت بورنو به بیمارستان منتقل شدند.

براساس این گزارش, اهالی شمال غرب نیجریه نیز به خبرگزاری "رویترز" گزارش دادند که در حمله عناصر مسلح به روستای "وورما" در ولایت "کاتسینا" در روز چهارشنبه ۵۰ نفر از جمله زنان باردار و کودکان ربوده شدند، اما پلیس می گوید که شمار ربوده شدگان ۱۵ نفر بوده که اهالی روستا آن را تایید نمی کنند و شمار آنها را بیشتر می دانند.

حمله تروریستی دیگری نیز در نیمه ماه آگوست به یک پایگاه نظامی در شمال "بورکینافاسو" صورت گرفت که در این حمله ۲۴ نظامی نیجریایی کشته شدند، در حالی که نیروهای ارتش این کشور برای مبارزه با تروریست ها و گروه های افراط گرا در وضعیت آماده باش هستند و دولت نیجریه وضعیت فوق العاده را که از دسامبر ۲۰۱۸ شروع شده را برای شش ماه دیگر در غالب مناطق این کشور تمدید کرده است.

به گزارش ایرنا، گروه های تروریستی از جمله بوکوحرام که در شمال شرق نیجریه حضور دارند با نفوذ در سایر مناطق این کشور موجب ناآرامی و اقدامات خشونت بار در این کشور هستند.

سازمان ملل متحد پیش تر اعلام کرده بود که در پی افزایش دور جدید خشونت های بوکوحرام در شمال شرق نیجریه بیش از ۳۰ هزار نفر آواره شده اند.

درگیری های ۹ ساله بوکوحرام و ارتش نیجریه تاکنون بیش از ۲۷ هزار کشته برجای گذاشته و ۱.۸ میلیون نفر را بی خانمان کرده و باعث بروز بحران انسانی در این کشور شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها