ماس: بروکسل برای حفظ برجام تلاش می کند/ اختلاف نظر اروپا درباره ائتلاف دریایی آمریکا در خلیح فارس

ماس: بروکسل برای حفظ برجام تلاش می کند/ اختلاف نظر اروپا درباره ائتلاف دریایی آمریکا در خلیح فارس
جمعه 8 شهريور 1398 - 19:18

وزیر امور خارجه آلمان روز جمعه پس از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در فنلاند، گفت که بروکسل به تلاش‌های خود برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران ادامه خواهد داد.

العالم ـ اروپا

«هایکو ماس» پس از گفت‌ وگو با همتایان انگلیسی و فرانسوی اش در هلسینکی فنلاند، افزود: اروپا تلاش‌های دیپلماتیک برای حفظ توافق هسته‌ای برجام را افزایش خواهد داد.
وی همچنین از وجود اختلافاتی میان کشورهای اروپایی درباره ایده تشکیل ائتلاف دریایی برای تأمین امنیت خلیج فارس خبر داد.
نشریه "اشتاندارد" اتریش گزارش داد: امضا کنندگان اروپایی توافق هسته ای و «فدریکا موگرینی» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در پایتخت فنلاند گرد هم آمدند تا در مورد راه های حفظ توافق هسته ای با ایران به بحث و تبادل نظر بپردازند.
پیشتر نیز «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس گفته بود: کشورهای اروپایی در صدد هستند که با همکاری یکدیگر، ایران را به ادامه حضور در این توافق ترغیب کنند.

وی افزود: توافق هسته ای تنها گزینه روی میز است که می تواند ایران را از دستیابی به سلاح هسته ای باز دارد.
به گزارش ایرنا، در نشست هلسینکی که به فاصله اندکی پس از نشست سران گروه هفت در فرانسه برگزار شد، برخی موضوعات مربوط به برجام که در اجلاس "بیاریتز" مطرح شده بود، پیگیری شده است.
در روزهای اخیر ایران اعلام کرده که در صورت بی تحرکی اروپایی ها، پانزدهم شهریورماه جاری گام سوم کاهش تعهدات هسته ای خود را برمی دارد.
با این حال کشورهای اروپایی بدون این که اقدام عملی قابل قبولی انجام دهند، از ایران می خواهند همچنان به تعهدات خود در برجام پایبند باشد.

پربیننده ترین خبرها