اتحادیه علمای مسلمان در عراق:

سفارت آمریکا، عامل توطئه است

سفارت آمریکا، عامل توطئه است
شنبه 9 شهريور 1398 - 13:41

رئیس اتحادیه علمای مسلمان در دیاله عراق با اشاره به طرح‌های آمریکا علیه امنیت این کشور، تأکید کرد که ده کشور به رهبری واشنگتن، علیه الحشد الشعبی جنگ به راه انداخته‌اند.

العالم - عراق

«جبار المعموری» رئیس اتحادیه علمای مسلمان در دیاله عراق، از نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق دفاع کرد.

المعموری در یک نشست خبری گفت که الحشد الشعبی یک گروه ملی برخاسته از فتوای مرجعیت دینی است که عراق را از خطر تجزیه نجات داد.

شبکه خبری «آفاق» به نقل از این مسئول عراقی گزارش داد که الحشد الشعبی توانست، توطئه سال ۲۰۱۴ را ناکام بگذارد؛ توطئه‌ای که «هدف از آن نابودی کشور و تحویل آن به یک گروه افراطی تحت حمایت سرویس‌های جاسوسی کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی بود».

وی بر این باور است که ده کشور به رهبری آمریکا، از طرق مختلف، علیه الحشد الشعبی جنگ به راه انداخته‌اند.

المعموری اظهار داشت که تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به الحشد، طرحی بزرگی است؛ «زیرا آنان به این نتیجه رسیده‌اند که با وجود حضور الحشد الشعبی، همه توطئه‌هایشان در عراق شکست خواهد خورد».

رئیس اتحادیه علمای مسلمان در دیاله عراق همچنین اعلام کرد که باقی ماندن سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد به معنی «تداوم توطئه و برنامه‌های خبیثانه علیه امنیت و ثبات عراق است».

«اکرم الکعبی» دبیر کل جنبش «النجباء» عراق نیز در همین راستا اعلام کرد که «اسرائیلی‌ها با گذرنامه‌های جعلی آمریکا وارد کشور (عراق) می‌شوند.

دبیر کل النجباء همچنین خبر داد که این جنبش از مکان حضور صهیونیست‌ها در سفارت آمریکا و پایگاه «عین الاسد» اطلاع دارد.

المعموری در پایان خواستار اتخاذ موضع ملی جامعی شد تا سفارت آمریکا در بغداد بسته شود؛ «زیرا منبع تأثیرات منفی بر عرصه امنیت داخلی [این کشور] است».

«حسن سالم» نماینده فراکسیون «صادقون» در پارلمان عراق هم ضمن درخواست برای بسته شدن سفارت واشنگتن در بغداد تصریح کرد که این سفارت، به جولانگاه موساد اسرائیل و عناصر تروریستی داعش بدل شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها