اختصاصی العالم/

اعلام گام سوم کاهش تعهدات برجامی قطعی است

اعلام گام سوم کاهش تعهدات برجامی قطعی است
چهارشنبه 13 شهريور 1398 - 12:06

مذاکرات ایران و اروپا همچنان ادامه دارد امّا با توجه به این که اروپا فعلا قادر به تامین شروط ایران نیست، برداشتن گام سوم ایران قطعی شده است.

العالم _ ایران / سیاسی

به گزارش خبرنگار العالم؛ با نزدیک شدن به روز اعلام گام سوم ایران در کاهش تعهدات هسته‌ای، گمانه زنی‌ها درباره کم و کیف این مرحله افزایش یافته است.

تاکنون فرانسه تلاش می کرده تا گام سوم ایران برای مدتی عقب بیفتد تا بتواند خواسته ایران را محقق کند.

همچنین ماکرون همچنان تلاش زاید الوصفی می کند تا ملاقاتی به هر شکل بین روحانی و ترامپ اتفاق بیفتد اما ایران نپذیرفته و گفته تنها در صورتی که آمریکا کاملا به برجام برگردد آن هم در قالب 1+5 امکان تماس با آمریکا خواهد بود.

ایران دریافت ۱۵ میلیارد دلار به عنوان وام را با قاطعیت رد کرده و گفته این مبلغ تنها باید در قالب خرید نفت ایران به میزان قبل از تحریم باشد.

ایران اعلام کرده فقط در مقابل خرید نفت ایران به میزان قبل از تحریم و پرداخت نقدی پول آن اجرای گام های کاهش تعهد را متوقف می کند.

شایان ذکر است؛ ایران نحوه اجرای گام سوم کاهش تعهدات و اقدامات مندرج در این گام را نهایی کرده و بزودی اعلام خواهد کرد.

گفتنی است؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، گفت: بعید میدانم امروز و فردا با اروپا به نتیجه برسیم. گام سوم ایران را که باطن فوق العاده مهمی دارد و شتاب ویژه‌ای به فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی خواهد داد، اعلام خواهیم کرد.

رئیس جمهور افزود: فرصت ۲ ماهه دیگری برای بازگشت به تعهدات، مذاکره وتوافق پیش روی اروپاست.

پربیننده ترین خبرها