یک خبر چند خط تحلیل؛

وقتی کار پامپئو از تهدید به التماس می رسد

وقتی کار پامپئو از تهدید به التماس می رسد
شنبه 16 شهريور 1398 - 21:30

العالم _ آمریکا

خبر:

  • وزیر خارجه امریکا درواکنش به عملیاتی شدن مرحله سوم کاهش تعهدات هسته ایران به زعم خود درخواست کرد باجگیری هسته ای ایران متوقف شود.

تحلیل:

  • بعد از امضای برجام اوباما صراحتا گفت اگر قدرت داشت پیچ و مهره های صنعت هسته ایران را نابود می کرد. جنس مطالبه و التماس بین المللی پامپئو در این روزها از جنس همان حسرت تاریخی اوباما است.
  • امروز ایران کاری را کرد که طبق برجام بنا بود ۱۱سال دیگر انجام دهد. این یعنی آنکه پامپئو بیشتر از هر کس متوجه است که ایران غیرقابل پیش بینی یعنی چه؟ و به همین خاطر است که تهدید و التماس را به شکل همزمان جهت متوقف کردن ایران در صدر توجهاتش قرار داده است.
  • به همان میزان که پروژه "انباشت ناکامی ها " در دولت ترامپ گویی بنا ندارد در جایی متوقف شود اصرار ایرانی ها نیز در تحقق منافع ملی خود میلی به توقف و تسلیم نشان نمی دهد. طناب مسابقه میان ایران و آمریکا از هر دو طرف و بانهایت قدرت کشیده می شود اما افکار عمومی جهانی ظاهرا برنده ماجرا را اراده ای میداند که نه نگران است نه می ترسد و نه از آنچه حق مسلم خود می داند ذره ای کوتاه نمیاید. از بی سرانجامی پیشنهاد به زعم اروپا و البته آمریکا وسوسه انگیز ۱۵ میلیارد دلاری فقط چند روز گذشته است.

پربیننده ترین خبرها