احضار مجدد کاردار هند در پاکستان

احضار مجدد کاردار هند در پاکستان
يکشنبه 17 شهريور 1398 - 06:40

پاکستان روز شنبه در اعتراض به زخمی شدن چهار غیرنظامی این کشور درپی آتشباری مرزبانان هندی، کاردار این کشور در اسلام آباد را به وزارت امور خارجه احضار کرد.

العالم-آسیا

وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: تیراندازی روز گذشته مرزبانان هندی به محل زندگی غیرنظامیان در امتداد خط کنترل مرزی کشمیر در خاک پاکستان منجر به زخمی شدن چهار غیرنظامی شد.

در این بیانیه آمده است: «محمد فیصل» سخنگو و مدیرکل جنوب آسیای این وزارتخانه در اعتراض به اقدام نیروهای هندی در خصوص قوانین مرزی و آتش باری به مناطق مسکونی در نوار مرزی پاکستان، کاردار هند را احضار کرد.

وی با ابلاغ اعتراض کتبی دولت پاکستان به دیپلمات ارشد هندی، از این کشور خواست تا به نقض مکرر پیمان آتش بس مرزی پایان دهد.

ششم شهریورماه امسال نیز درگیریهای مرزی میان مرزبانان هند و پاکستان که منجر به جان باختن دو غیرنظامی پاکستانی شد، کاردار هند در اسلام‌آباد را به وزارت امور خارجه پاکستان کشاند.

به رغم قرارداد آتش بس میان پاکستان و هند که در سال ۲۰۰۳ امضا شد، مرزهای دو کشور همسایه به ویژه در منطقه کشمیر همواره دستخوش درگیری و تیراندازی متقابل از سوی طرفین بوده است.

عملیات هوایی هند در خاک پاکستان در اسفندماه سال گذشته، سرنگونی دو فروند جنگنده هندی توسط پاکستان، حادثه تروریستی بهمن سال گذشته علیه نیروهای هندی در منطقه کشمیر و تصمیم اخیر دولت دهلی نو برای سلب خودمختاری منطقه جامو و کشمیر، از جمله تنش های سیاسی-نظامی اخیر میان دو کشور به شمار می رود.

کارشناسان در پاکستان می گویند: حوادث در مرزهای دوکشور و کوتاه نیامدن طرفین بر سر کشمیر، ازسرگیری گفت وگوهای صلح میان پاکستان و هند را تحت الشعاع قرار داده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها