دولت وفاق ملی لیبی: ابوظبی به تریبون متجاوزان به طرابلس تبدیل شده است

دولت وفاق ملی لیبی: ابوظبی به تریبون متجاوزان به طرابلس تبدیل شده است
يکشنبه 17 شهريور 1398 - 19:08

برگزاری کنفرانس خبری سخنگوی نیروهای حفتر در ابوظبی و اعلام مخالفت او با بازگشت به میز مذاکرات برای حل بحران لیبی، خشم دولت وفاق ملی لیبی را برانگیخت.

العالم - لیبی

نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی «خلیفه حفتر» در کنفرانس خبری در امارات، با درخواست فرستاده سازمان ملل درباره بازگشت به میز گفت‌‌وگو مخالفت کرد.

«احمد المسماری» سخنگوی نیروهای حفتر ضمن مخالفت با درخواست «غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل برای بازگشت به میز گفت‌وگو، تأکید کرد که راه‌حل نظامی بهترین راه است.

المسماری که روز شنبه (دیروز) در یک کنفرانس خبری در ابوظبی سخن می‌گفت، افزود که «زمان بازگشت به گفت‌وگو به پایان رسیده است چرا که فائز السراج نیز که ما امیدوار بودیم بخشی از روند سیاسی و به دور از تروریست‌ها باشد اکنون در میان تروریست‌ها بلاتکلیف مانده است».

وی همچنین گفت: «وقتی توپخانه‌ها به صدا درمی‌آید دیپلماسی ساکت می‌شود، راه‌حل نظامی بهترین راه برای برقراری امنیتی و اعمال قانون است.»

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، المسماری مدعی شد که به یکسره کردن کار نبرد در طرابلس نزدیک شده‌ایم و این در حالی است که نیروهای حفتر با گذشت حدود پنج ماه از آغاز حملات هنوز نتوانسته‌اند به داخل شهر طرابلس نفود کنند.

غسان سلامه فرستاده سازمان ملل در امور لیبی چهارشنبه گذشته در جلسه شورای امنیت گفت که «تیم وی برای دستیابی به حمایت ملی و بین‌المللی جهت متوقف کردن اقدامات خصمانه و ازسرگیری گفت‌وگوها تلاش می‌کند.»

درگیری نیروهای شرق لیبی با نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در طرابلس از حدود پنج ماه قبل آغاز شده است و با وجود حمایت‌های امارات، مصر، روسیه و فرانسه از حفتر اما نیروهای آن از نفوذ به داخل طرابلس ناکام مانده‌اند.

واکنش دولت وفاق ملی

شورای ریاستی دولت وفاق ملی به ریاست السراج در بیانیه‌ای برگزاری کنفرانس خبری المسماری در امارات را محکوم کرد.

در این بیانیه که در صفحه فیس‌بوک دولت وفاق ملی قرار گرفت، آمده است: «اقدام امارات نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت است.»

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: «امارات اجازه داد که پایتخت آن به تریبونی برای شبه‌نظامیان متجاوز به طرابلس، تبدیل شود.»

دولت وفاق ملی همچنین برگزاری این کنفرانس در ابوظبی را «موضعی خصمانه» خواند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها