حماس: در دیدار با هیأت مصری درباره اجرایی شدن تعهدات تل‌آویو صحبت می‌کنیم

يکشنبه 17 شهريور 1398 - 23:02

حماس اعلام کرد که در دیدار با هیئت مصری که به غزه سفر کرده راه‌های ملزم کردن رژیم صهیونیستی در لغو محاصره غزه بررسی می‌شود.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» روز یکشنبه اعلام کرد که در دیدار با هیأت مصری که به غزه آمده، تجاوزهای رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین از جمله قتل و عملیات بمباران را گزارش می‌دهد.

حماس اضافه کرد که با هیأت مصری راه‌های ملزم کردن اشغالگران به اجرای تفاهم‌نامه‌های شکست محاصره نوار غزه را بررسی خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها، تصمیم مقامات رژیم اشغالگر برای کاهش مقدار سوخت وارد شده به غزه، ساعات جریان برق در نوار غزه را کاهش داده و ساعات قطعی را به هشت و دوازده ساعت افزایش داده است.

طی هفته‌های اخیر حجم سوخت وارداتی به غزه تا 50 درصد کاهش یافته و این موضوع، بر زندگی در نوار غزه به خصوص بیمارستان‌ها، مدارس، بخش اقتصادی و تولیدی اثر سوء گذاشته است.

بیمارستان‌های نوار غزه که از سال ۲۰۰۷ در محاصره رژیم صهیونیستی است، ماهانه حدود ۴۵۰ لیتر سوخت برای راه‌اندازی موتورهای تولید برق نیاز دارد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا در واکنش به شلیک موشک از غزه، اعلام کرد که قصد دارد مقدار سوخت وارد شده به غزه را تا پنجاه درصد کاهش دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها