العالم گزارش می دهد؛

شور حسینی در روز تاسوعا از کربلا تا نیویورک

شور حسینی در روز تاسوعا از کربلا تا نیویورک
دوشنبه 18 شهريور 1398 - 19:32

به گزارش شبکه العالم، در نهمین روز از محرم الحرام و همزمان با فرارسیدن روز تاسوعای حسینی، میلیون ها نفر از دوستداران و محبان اهل بیت علیه السلام در سرتاسر ایران و جهان در مراسم عزاداری حسینی شرکت کردند.

العالم-فرهنگی

مرقد امام موسی الرضا (ع) امروز شاهد حضور خیل عظیمی از عاشقان و دوستداران اهلبیت علیه سلام است، و بسیاری از عزاداران حسینی با حضور در مضجع نورانی امام رضا علیه السلام به اقامه عزاداری برای امام حسین علیه السلام و یارانش پرداختند.

خبرنگار العالم در مشهد در گزارش خود شور عزاداران حسینی در این شهر را غیرقابل وصف خواند و گفت: هر سال در مراسم عزای حسینی هزاران نفر از عشاق اهل بیت در مرقد امام هشتم حاضر می شوند و برای شهدای دشت کربلا عزاداری می کنند.

مشهد

خبرنگار شبکه العالم از شهر مقدس قم نیز با ارسال تصاویری از حرم پاک حضرت معصومه گزارش کرد که امروز هزاران نفر با حضور در این حرم در برنامه های سوگواری بر امام حسین علیه السلام و یارانش مشارکت داشتند.

قم

امروز تمام ایران مشابه سالهای گذشته، عزادار سیدوسالارشهیدان بود، گزارش های ارسالی از خبرنگاران شبکه العالم نشان می دهد عزاداران حسینی در شهرهای یزد و برجند همزمان با خوانش اشعاری در رثای رشادت سالار شهیدان به سوگواری پرداختند.

بجنورد

شهرهای کرمان، بندرعباس، اهواز، ساری، طبس، یاسوج، گرگان و دیگر شهرهای کوچک و بزرگ و روستاها در اقصی نقاط ایران در مراسم عزاداری حسینب مشارکت کردند.

خبرنگار شبکه العالم همچنین از برگزاری مراسم گسترده و باشکوه عرب زبانان در منطقه دولت آباد تهران بر سوگواری امام حسین علیه السلام گزارش داد، شرکت کنندگان در این مراسم پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: " لبیک یا حسین"، "یا مصباح الهدی"، "یا سفینه النجاه".

دولت آباد

وی همچنین تاکید کرد با مشاهده همبستگی عرب زبانان و ایرانی هایی که در دولت آباد در کنار هم در مراسم عزاداری مشارکت داشتند این جمله به ذهن متبادر می شود که "عشق به حسین(ع) ما را گرد هم آورده است"

حضور گسترده اقلیت های غیر مسلمان در مراسم عزاداری حسینی نیز در روز تاسوعا بسیار جالب توجه بود، شمار زیادی از شهروندان ایرانی غیر مسلمان مسیحی،ارمنی، زرتشتی و یهودی با حضور در مراسم عزاداری حسینی در منطقه هفت تیر در تهران بر پایبندی اقلیت های دینی برای مشارکت در این مراسم شکوهمند طبق عادت هرساله تاکید کردند، حضور گسترده غیر مسلمانان در این مراسم نشان از همزیستی و مودت میان پیروان ادیان آسمانی در ایران دارد.

غیرایرانی

همزمان در شهر مقدس کربلا نیز مراسم باشکوهی با حضور عزاداران حسینی از اقصی نقاط عراق و جهان برگزار شد، خبرنگار شبکه العالم در این باره گزارش کرد دوستداران امام حسین علیه السلام با حضور در حرم مطهر آن حضرت، سالروز شهادت آن بزرگوار و یاران باوفایش را زنده نگه داشتند.

کربلا

اما امسال هم مسلمانان توانستند برای یک روز با برگزاری سینه زنی و عزاداری در خیابان های منهتن، پرچم اباعبدالله الحسین را برافرازند.

سوگواران در دسته های عزاداری به سبک ایرانی؛ نه‌تنها برای امام غریب‌شان سینه زنی کردند، بلکه این گردهمایی به فرصتی تبدیل شد که آموزه‌های مکتب اباعبدالله را برای غربی‌ها نیز روایت کنند

نیویورک

همچنین، عاشقان اباعبدالله و ياران با وفايش در سراسر عالم در تاسوعاي حسيني عزاداري کردند، کشورهای یمن، پاریس، ترکیه، آلمان، داغستان، نروژ، هلند، قفقاز، آذربایجان، لهستان، عمان و ... نیز شاهد سوگواری عزدارن حسینی در روز تاسوعا بودند.

پربیننده ترین خبرها