اردوغان: نشست سه‌جانبه آنکارا به موضوع ادلب اختصاص خواهد داشت

اردوغان: نشست سه‌جانبه آنکارا به موضوع ادلب اختصاص خواهد داشت
جمعه 22 شهريور 1398 - 17:11

رئیس‌جمهور ترکیه گفت که نشست سه‌جانبه با ایران و روسیه در آنکارا به بررسی مسائل مرتبط با استان ادلب سوریه اختصاص خواهد داشت.

العالم - ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه بعد از ظهر امروز (جمعه) در سخنانی به نشست سه‌جانبه این کشور با ایران و روسیه در روز دوشنبه آتی اشاره کرد و گفت که موضوع این نشست به استان ادلب سوریه اختصاص خواهد داشت.

به نوشته خبرگزاری آناتولی او گفت مسائل مربوط به پست‌های دیده‌بانی در ادلب و مبارزه با تروریسم در این استان از جمله مواردی است که در این نشست بررسی خواهد شد.

اردوغان همچنین مدعی شد: «ما به مبارزه با تروریسم علی رغم تمامی اتفاقات، ادامه خواهیم داد و یقین دارم که ترکیه با ارتش و نیروهای امنیتی خود در این حیطه پیروز خواهد شد.»

رئیس‌جمهور ترکیه درخصوص همکاری با آمریکا در منطقه شرق فرات و گشت زنی مشترک نیز گفت که در حال حاضر بالگردهای نظامی دو کشور به طور مشترک در این منطقه عملیات لجستیکی انجام می‌دهند.

او تأکید کرد که آمریکا هنوز موضع مورد نظر ترکیه را در پیش نگرفته و آنکارا شاهد چنین موضعی نیست.

در همین حال «پرویز اسماعیلی» معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست‌جمهوری ایران نیز با اعلام خبر سفر روحانی به آنکارا در روز یکشنبه آتی، گفته است: علاوه بر مذاکرات روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه در قالب این اجلاس، طرفین برای ادامه و توسعه همکاریهای سه جانبه در حوزه های مختلف اقتصادی و همچنین ارتباطات منطقه ای گفتگو خواهند کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها