بیانیه توضیحی ارتش لبنان درباره قصاب بازداشتگاه 'الخیام'

بیانیه توضیحی ارتش لبنان درباره قصاب بازداشتگاه 'الخیام'
شنبه 23 شهريور 1398 - 14:52

پس از آنکه انتشار عکسی از فرمانده ارتش لبنان با یک جاسوس معروف به قصاب بازداشتگاه «الخیام» سر و صدای زیادی به پا کرد، ارتش لبنان در بیانیه‌ای توضیحاتی در این باره داد.

العالم - لبنان

اداره کل امنیت عمومی لبنان جمعه (دیروز) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای تعقیب مزدوران رژیم اسرائیل، «عامر الیاس الفاخوری» مسئول سابق بازداشتگاه «الخیام» معروف به قصاب الخیام را بازداشت کرد.

وی در اواخر دهه هفتاد در جنوب لبنان مسئول بازداشتگاه الخیام بود و با همکاری با رژیم صهیونیستی، نقش زیادی در شکنجه زندانیان در این بازداشتگاه که عمدتا از جنوب لبنان بودند، داشت.

پس از این موضوع بود که انتشار عکسی از الفاخوری در کنار «ژوزف عون» فرمانده ارتش لبنان سروصدای زیادی به راه انداخت. این عکس منجر به خشم کاربران لبنانی شد و انتقادات زیادی را در پی داشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، در همین راستا ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: عکس مذکور مربوط به سفر ژنرال عون به آمریکا در اکتبر 2017 است؛ در این سفر سفارت لبنان جشنی به افتخار ژنرال عون برگزار کرد و دعوت شدگان عکس یادگاری در کنار وی گرفتند که از جمله آنها جاسوس فاخوری بود؛ هیچ شناخت شخصی میان وی و فرمانده ارتش وجود ندارد.

عامر الفاخوری در اعترافات خود گفته است که در سال ۲۰۰۰ پس از فرار به فلسطین اشغالی، شناسنامه و گذرنامه اسرائیلی دریافت کرده و پس از آن اراضی اشغالی فلسطین را ترک کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها