6 نظامی اماراتی در یمن کشته شدند یا لیبی؟

6 نظامی اماراتی در یمن کشته شدند یا لیبی؟
يکشنبه 24 شهريور 1398 - 11:57

امارات که روز جمعه از کشته شدن شش نظامی خود خبر داده بود، اعلام کرد که این نظامیان در یمن کشته شده‌اند.

العالم _ عربستان سعودی

پس از ادعای دولت وفاق ملی لیبی مبنی بر اینکه شش نظامی اماراتی در حمله به پایگاه هوایی الجفره لیبی کشته شده‌اند، امارات اعلام کرد که این نظامیان در یمن کشته شده‌اند.

خبرگزاری امارات (وام) روز شنبه(دیروز) در گزارشی از نظامیان کشته شده امارات، گزارش داد: «این افراد در حال دفاع از امنیت و کرامت امت و انجام وظایف انسانی و کمک به ملت یمن در برابر گروهکی بودند که علیه دولت مشروع شورش کرده‌اند.»

این اذعان امارات به کشته شدن نظامیان خود در یمن در حالی است که امارات روز جمعه بدون اشاره به مکان کشته شدن این نظامیان، اعلام کرد «شش نفر از نیروهای اماراتی در حادثه تصادف خودروهای نظامی در حین انجام وظایف خود در جریان عملیات کشته شده‌اند.»

این در حالی است که «مصطفی المجعی» سخنگوی عملیات «برکان الغضب» وابسته به دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» گفت که نیروهای آن پایگاه هوایی الجفره وابسته به نیروهای حفتر را پس از رصد حضور نظامیان اماراتی در این پایگاه، بمباران کردند. و در این حمله شش نظامی اماراتی کشته شده است.

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، یک حساب توئیتری به نام «فارس ابوجرمل» نیز نوشت که «سعید المنصوری» از افسران خطرناک اماراتی که از سال ۲۰۱۳ در لیبی حضور داشت، از جمله این کشته‌ها است.

فارس

پربیننده ترین خبرها