بحران سیاسی رژیم صهیونیستی در آستانه انتخابات

بحران سیاسی رژیم صهیونیستی در آستانه انتخابات
يکشنبه 24 شهريور 1398 - 21:50

چند رو قبل از حضور صهیونیست ها در پای صندوق های رای به نظر می رسد بر اساس نظر سنجی های شبکه های 12 و 13 تلوزیون رژیم صهیونیستی تساوی آرای بین دو حزب لیکود و آبی – سفید همچنان ادامه دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

بر اساس نظر سنجی ها حزب "به سوی راست" ایلیت شاکید 9 کرسی را به دست خواهد آورد و تعداد کرسی هایش با حزب "اسرائیل خانه ماست" به ریاست آویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق این رژیم برابر خواهد بود، از طرفی حزب های شاس و یهودیان ارتودکس جمعا 6 کرسی به دست خواهند آورد و جریان چپ در رژیم صهیونیستی 13 کرسی و اعراب مقیم "اسرائیل" 12 کرسی را تصاحب خواهند کرد.

در همین زمینه عماد ابوعواد کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی به خبرنگار شبکه العالم گفت: ما روز انتخابات شاهد این خواهیم بود که نتانیاهو به نیروهای جریان راست می گوید که ما در حال شکست خوردن هستیم تا نیروهای این جریان را به حضور پر شور در انتخابات تحریک کند، وی می خواهد ترس شکست را در میان رای دهندگان جریان راست وارد کند.

اطلاعات موجود نشان می دهد که هر دو جناح رقیب نمی توانند بدون حضور آویگدور لیبرمن تشکیل حکومت بدهند که این روزها نقش عامل برابری را ایفا می کند. به نظر می رسد سناریوهای تشکیل حکومت در رژیم صهیونیستی در یک دو راهی خلاصه می شود، یا قانع کردن لیبرمن به پیوستن به یکی از دو جناح و یا تشکیل یک حکومت ائتلافی بین لیکود و آبی و سفید اما آن چیزی که قطعی به نظر می رسد این است که هر حکومتی که تشکیل شود نتانیاهو از پرونده های مرتبط با فساد در امان نخواهد بود.

نهاد ابوغوش کارشناس سیاسی رژیم صهیونیستی گفت: احتمال بسیار زیادی وجود دارد که موضوع محکومیت نتانیاهو در قضیه فساد شانس وی برای تشکیل حکومت را کاهش دهد و رهبران لیکود را مجبور کند که با آبی و سفید ائتلاف کرده و حکومتی به ریاست شخصی غیر از نتانیاهو تشکیل دهند.

غافلگیری ها در انتخابات رژیم صهیونیستی تا لحظه بسته شدن صندوق ها ادامه خواهد داشت و هر نتیجه ای که داشته باشد در ماهیت این رژیم تغییر ایجاد نخواهد کرد اما این پیام را مخابره خواهد کرد که این رژیم در بحران رهبری به سر می برد.

گفتنی است انتخابات پارلمان رژیم صهیونیستی(کنیست) 26 شهریور ماه برگزار خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها