نامزد پیشتاز انتخابات تونس: عادی‌سازی روابط با اسرائیل «خیانتی بزرگ» است

نامزد پیشتاز انتخابات تونس: عادی‌سازی روابط با اسرائیل «خیانتی بزرگ» است
سه شنبه 26 شهريور 1398 - 13:32

هم‌زمان با اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری تونس و پیشتازی «قیس سعید»، کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئویی از او در مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی منتشر کردند.

العالم - تونس

کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئویی منتشر کردند که در آن «قیس سعید» بر مخالفت با هر گونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید می‌کند.

سعید، نامزد پیشتاز در انتخابات ریاست جمهوری تونس است.

او در این فیلم تأکید می‌کند که «ما در وضعیت جنگ با دشمن صهیونیستی هستیم و عادی‌سازی روابط، خیانتی بزرگ است».

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، این نامزد انتخابات تونس همچنین تأکید می‌کند که «پیدایش مفهوم عادی‌سازی روابط (با اسرائیل) به پس از امضای توافقنامه کمپ‌دیوید در مارس ۱۹۷۷ بازمی‌گردد و ضروری است این مفهوم با مفهوم دیگری جایگزین شود، این (عادی‌سازی روابط با اسرائیل) فقط جنایت نیست بلکه خیانت بزرگ برای کشور است».

وی همچنین گفت که هر کس با دشمن اسرائیلی تعامل می‌کند، خائن است و خیانت او نیز خیانت بزرگی است که بایستی مؤاخذه شود و اگر دستگاه قضایی امروز او را مؤاخذه نکند فردا ملت او را مؤاخذه خواهد کرد.

سعید افزود که «ما در وضعیت جنگ با رژیم اشغالگر قرار داریم؛ رژیمی که ملت فلسطین را آواره کرده و همچنان اراضی عربی را تحت اشغال خود دارد».

انتخابات ریاست‌جمهوری تونس روز یکشنبه برگزار شد و کمیته عالی انتخابات تونس از شمارش ۸۰ درصد آراء و پیشتازی سعید قیس حقوقدان بازنشسته تونسی خبر داده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها