ادامه ادعاهای واهی واشنگتن؛ حمله به آرامکو با موشک های کروز ایران بوده است!

ادامه ادعاهای واهی واشنگتن؛ حمله به آرامکو با موشک های کروز ایران بوده است!
سه شنبه 26 شهريور 1398 - 22:34

یک مسئول امریکائی روز سه شنبه در گفت وگو با  خبرگزاری فرانسه گفت: آمریکا تاکید دارد هدف گیری تاسیسات نفتی آرامکو عربستان در شنبه گذشته از خاک ایران و با موشک های کروز بوده است.

العالم-آمریكا

این مسئول که خواست نامش فاش نشود گفت دولت آمریکا هم اکنون در حال آماده کردن پرونده ای برای اثبات اطلاعات خود مبنی بر دست داشتن ایران در این حملات و قانع کردن محافل بین المللی به ویژه اروپائی ها در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل است که هفته آینده در نیویورک برگزار می شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا واشنگتن مطمئن است این موشک ها از ایران شلیک شده پاسخ مثبت داد.

این مسئول ادعا کرد : نهادهای اطلاعاتی امریکا می توانند جهتی که موشک ها از ان شلیک شده را شناسائی کنند .

وی اما درباره شمار موشک ها چیزی نگفت و افزود وارد این جزئیات نخواهم شد.

این اولین بار نیست که آمریکا چنین اتهامات بی پایه و اساسی علیه ایران و در قالب سیاست افزایش جنگ نرم علیه ایران به راه می اندازد به گونه ای که ترامپ پس از اقدام ایران در سرنگون کردن پهپاد امریکائی گلوبال هوک بر فراز تنگه هرمز خلیج فارس ادعا کرد نیروی دریائی امریکا دو پهپاد ایرانی را ساقط کرده که پس از ناتوانی در اثبات آن دروغش فاش شد .

"مایک پنس " معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز پیش از این گفت مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا روز سه شنبه برای مذاکره درباره واکنش امریکا هدف گیری تاسیسات نفتی عربستان به این کشور سفر خواهد کرد .

گفتنی است یگان پهپادی یمن شنبه گذشته در پاسخ به تجاوز عربستان سعودی و ادامه کشتار کودکان و زنان و گرسنه نگاه داشتن کوچک و بزرگ در یمن ؛ حملات گسترده ای به آرامکو کرد .

در این حمله دو تاسیسات نفتی شرکت آرامکو در شرق عربستان یعنی پالایشگاه بقیق و میدان نفتی هجره خریص هدف قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها