تحلیلگر سابق سیا نقش‌آفرینی ایران در حمله آرامکو را رد کرد

تحلیلگر سابق سیا نقش‌آفرینی ایران در حمله آرامکو را رد کرد
پنج‌شنبه 28 شهريور 1398 - 20:09

تحلیلگر سابق «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) دلایلی را در رد ادعاهای آمریکا درباره دخالت ایران در حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی ارائه کرده است.

العالم - آمریکا

«بروس ریدل»، تحلیلگر سابق «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) دلایلی را در رد ادعاهای آمریکا درباره دخالت ایران در حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی ارائه کرده است.

«ریدل» در گفت‌وگویی با اندیشکده بروکینگز گفت دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا هنوز اطلاعات معتبری درباره اینکه مبدأ حملات به آرامکو ایران بوده ارائه نکرده است. او همچنین بر خلاف ادعاهای مقام‌های آمریکا یادآوری کرد حوثی‌ها (انصارالله) قبلاً هم حملاتی در همین سطح علیه عربستان سعودی انجام داده است.

تحلیلگر سابق سیا گفت: «دولت ترامپ هنوز اطلاعات معتبری مبنی بر اینکه این حملات از ایران انجام شده‌اند ارائه نکرده است. حوثی‌ها قبلاً هم حملاتی به همین وسعت انجام داده‌اند. اهداف سعودی، عظیم و آسیب‌پذیر هستند.»

وی در ادامه گفت: «شکی وجود ندارد که حوثی‌ها از کمک‌های ایران و حزب‌الله برخوردار هستند، اما وظیفه ترامپ و مایک پامپئو اثبات این است که در اینجا این تهران است که سکان هدایت امور را به دست دارد، نه حوثی‌ها.»

فارس

پربیننده ترین خبرها