دموکراسی به سبک آمریکا | سکوت در مقابل کشته شدن غیرنظامیان؛ هیاهو در مقابل حمله به نفت سعودی

دموکراسی به سبک آمریکا | سکوت در مقابل کشته شدن غیرنظامیان؛ هیاهو در مقابل حمله به نفت سعودی
جمعه 29 شهريور 1398 - 14:03

محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به موضع امریکا در قبال حمله به آرامکو اعلام کرد که نفت اعراب از خون آنها برای آمریکا مهمتر است.

العالم - گزارش

وزیر امور خارجه تاکید کرد که الفبای سیاست ایالات متحده چنین است: چهار سال بمباران کور یمن، 100 هزار کشته از مردم یمن، 20 میلیون یمنی دچار سوء تغذیه و 2.3 میلیون مورد ابتلا به وبا به معنای اعطای اختیار تام به جانیان است.

ظریف افزود: [در مقابل] حمله تلافی‌جویانه یمن به تانکرهای ذخیره نفتی به معنای «اقدام جنگی» غیرقابل قبول است.

این در حالی است که طبق اسناد و ارقام تاکنون بیش از ۵۰۰ فاجعه در یمن ثبت شده که به دست عربستان و توسط تسلیحات آمریکایی و چراغ سبز واشنگتن صورت گرفته است.

در ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۵ جنگنده های اف _۱۶ ساخت آمریکا در دستان عربستان سعودی، به یک مجلس عروسی در شهر المخا در استان تعز یمن حمله کردند که در جریان آن ۱۳۰ نفر که اغلب آنها زن و کودک بودند جان باختند، یک روز پس از این حمله و در روز ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵ حمله عربستان به فج عطان یمن منجر به جان باختن ۹۲ غیر نظامی و زخمی شدن حدود ۳۰۰ نفر دیگر شد که این حمله توسط بمب های گرمافشاری که ساخت آمریکا بود صورت گرفت.

در هشت اکتبر ۲۰۱۶ جنگند های سعودی یک مراسم عزاداری را در شهر صنعا هدف قرار دادند که به دنبال آن ۱۴۰ غیر نظامی کشته و ۶۲۰ نفر زخمی شدند.

سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که در این حمله از بمب های لیزری GBU12 که ساخت آمریکا بود استفاده شده است.

این در حالی است که تمام فجایع و قتل عام غیر نظامیان به بار آمده از سوی عربستان که با تسلیحات آمریکایی صورت گرفته بود، هیچ واکنشی از سوی امریکا و عرب در پی نداشته است، حال آنکه آمریکا از هدف قرار دادن یک پالایشگاه نفتی اقدامی "جنگ طلبانه " یاد می کند و این امر نشان گر ان است که تا چه حد خون اعراب و جان مردم برای آمریکا و غرب بی ارزش است

پربیننده ترین خبرها