تهدیدات تحریمی جدید آمریکا علیه سیاستمداران لبنانی در ارتباط با حزب الله/ هشدار شیخ نعیم قاسم به برخی طرف های داخلی همدست با واشنگتن

تهدیدات تحریمی جدید آمریکا علیه سیاستمداران لبنانی در ارتباط با حزب الله/ هشدار شیخ نعیم قاسم به برخی طرف های داخلی همدست با واشنگتن
دوشنبه 1 مهر 1398 - 21:58

معاون خزانه داری آمریکا روز دوشنبه به سیاستمداران لبنانی هشدار داد که تحریم های آینده آمریکا هر طرف را که مظنون به حمایت "مادی" از گروه حزب الله باشد، هدف قرار خواهد داد.

العالم ـ آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «مارشال بیلینگسلا» معاون وزیر خزانه داری آمریکا برای تأمین مالی تروریسم در دیدار با سعد الحریری نخست وزیر و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان هشدار داد که تحریم های ایالات متحده ممکن است فراتر از وابستگان مستقیم حزب الله باشد.

بیلینگسلا که هم اکنون در بیروت به سر می برد گفت: آمریکا هر گروهی را که از حزب الله حمایت می کند، خواه با تهیه اسلحه یا پول، تحریم خواهد کرد.

وی افزود: تحریم های آمریکا شامل گروه هایی که فقط از نظر سیاسی با حزب الله ارتباط دارند، نخواهد بود.

اظهارات معاون وزیر خزانه داری آمریکا در حالیست که واشنگتن به تازگی با طرح ادعای تسهیل فعالیت های مالی حزب الله از سوی بانک جمال تراست لبنان، این بانک و شرکت های وابسته به آن را تحریم کرد.

"جاستین موزانیچ" دیگر معاون وزیر خزانه داری آمریکا نیز روز دوشنبه گفت که حامیان گروه شیعی حزب الله لبنان را مجازات می کنیم.

به گزارش ایرنا، در واکنش به این موضوع، شیخ "نعیم قاسم" معاون دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به دست داشتن برخی طرف های لبنانی در پرونده تحریم های آمریکایی علیه حزب الله گفت: ما گزینه های مناسب در واکنش به این تحریم ها را بررسی می کنیم.

وی در گفت و گو با روزنامه الجمهوریه افزود: ما اطلاعاتی در اختیار داریم، مبنی بر این که برخی طرف های داخلی بخشی از سیستم تبلیغ برای آمریکا و تحریم های آن به شمار می آیند و ضمن ارائه گزارش هایی در فواصل زمانی مختلف به آمریکا، اقدامات مشخصی را در خصوص چگونگی رویارویی با حزب الله به این کشور پیشنهاد می کنند.

نعیم قاسم با بیان این که تحریم های آمریکا تاثیری بر حزب الله نخواهد داشت، تصریح کرد: در قبال رفتار آمریکا با دولت لبنان و بانک مرکزی و نیز سایر موسسات لبنانی، حزب الله در حال بررسی گزینه های مناسب است.

پربیننده ترین خبرها