حمایت ترامپ از دیکتاتور محبوب خود در برابر اعتراضات مردمی در مصر

حمایت ترامپ از دیکتاتور محبوب خود در برابر اعتراضات مردمی در مصر
سه شنبه 2 مهر 1398 - 17:36

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در دیدار با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر با حمایت از وی، تظاهرات چند وقت اخیر در قاهره و دیگر شهرهای مصر را موضوعی عادی خواند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ در دیدار روز گذشته خود (دوشنبه) با حمایت قاطع خود از السیسی، گفت: «همه جا تظاهرات و اعتراض وجود دارد. من نگران تظاهرات در مصر نیستم، این کشور رهبر بزرگی دارد.»

ترامپ افزود: واشنگتن و قاهره همواره روابط عالی و طولانی مدت داشته اند.

رئیس جمهوری مصر هم در این دیدار مسئول تظاهرات اخیر در کشورش را جریاناتی که آن را «اسلام سیاسی» خواند، دانست.

پیشتر در شهریور گذشته ترامپ و عبدالفتاح السیسی در حاشیه اجلاس گروه ۷ در شهر «بیاریتز» فرانسه با یکدیگر دیدار داشتند.

در خصوص این دیدار روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: ترامپ ماه گذشته در حاشیه اجلاس گروه ۷ در شهر «بیاریز» فرانسه، در حالی که در جلسه ای منتظر رئیس جمهور مصر بود، پرسید: دیکتاتور محبوب من کجاست؟

به گزارش ایرنا، جمعی از مردم مصر از جمعه گذشته با تجمع در میدان "التحریر" قاهره شعارهایی علیه "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهوری این کشور سر دادند.

این تظاهرات، نخستین حرکت اعتراضی ضد دولتی در میدان التحریر پس از سال ۲۰۱۱ و آغاز بیداری اسلامی در مصر است که به دنبال آن به حکومت سی ساله "حسنی مبارک" رئیس جمهوری پیشین مصر پایان داد.

برپایی تظاهرات ضد دولتی در مصر چند ساعت پس از آن روی داد که السیسی برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قاهره را به مقصد نیویورک ترک کرد.

منابع خبری هم گزارش دادند که نیروهای امنیتی مصر طی روزها جمعه و شنبه گذشته بیش از ۶۵۰ شهروند معترض را در تظاهرات علیه عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری این کشور بازداشت کردند

پربیننده ترین خبرها