نخست‌وزیر اندونزی آمار «هولوکاست» را زیر سوال برد

نخست‌وزیر اندونزی آمار «هولوکاست» را زیر سوال برد
پنج‌شنبه 4 مهر 1398 - 05:18

نخست‌وزیر اندونزی در سخنانی در دانشگاه کلمبیا روز چهارشنبه آمار افراد کشته شده در حادثه ادعایی «هولوکاست» را زیرسوال برد.

العالم - آسیا

«مهاتیر محمد»، نخست‌وزیر اندونزی در سخنانی در دانشگاه کلمبیا روز چهارشنبه آمار افراد کشته شدن در حادثه ادعایی «هولوکاست» را زیرسوال برد.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان گفت: «بسیار خوب، من این آمار را زیر سوال نمی‌برم ولی گفتم چه کسی این اعداد و ارقام را تعیین کرده است؟ اگر کسی طرفدار باشد یک عدد به او داده می‌شود و اگر مخالف باشد، عدد دیگر.»

نتایج یک تحقیق که قبلا منتشر شده هم نشان می‌دهد تقریباً یک‌سوم افراد بالغ آمریکایی باور دارند شمار کشته‌شدگان واقعه «هولوکاست» بسیار کم‌تر آمار ارائه‌شده است.

این تحقیق که توسط مرکز مشاوره «شوان» از طرف «کنفرانس شکایت یهودیان علیه آلمان» به‌مناسب روز یادبود هولوکاست انجام شد نشان می‌دهد حدود ۷۰ درصد افراد بالغ آمریکایی‌ عقیده دارند دیگر کسی توجه چندانی به وقایع هولوکاست ندارد.

طبق این تحقیق ۱۱ درصد بزرگسالان آمریکایی و ۲۲ درصد نوجوانان متولد قرن جدید میلادی، مطمئن نیستند تابه‌حال اسم هولوکاست را شنیده باشند.

به‌علاوه، ۳۱ درصد از بزرگسالان و ۴۱ درصد از نوجوانان متولد قرن جدید میلادی باور دارند که در اعلام شمار قربانیان هولوکاست اغراق چشم‌گیری شده است.

رژیم صهیونیستی مدعی است، حزب «نازی» آلمان به رهبری «آدولف هیتلر» در خلال جنگ‌جهانی دوم، چیزی حدود ۶ میلیون یهودی را کشته‌ است.

صهیونیست‌ها در سال‌های گذشته با ابراز نگرانی از کمرنگ شدن همراهی نسل جدید در آمریکا با تل‌آویو، برنامه‌های تبلیغی خود را در آمریکا افزایش داده‌اند. مستندی که شبکه «الجزیره» با عنوان «لابی» تولید کرده، نشان می‌دهد لابی صهیونیستی «ایپک» (کمیته امور عمومی اسرائیل-آمریکا) نگران است که پایه‌های روابط مستحکم تل‌آویو-واشنگتن لرزان شده باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها