رژیم صهیونیستی خواستار توقف کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه شد

رژیم صهیونیستی خواستار توقف کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه شد
جمعه 5 مهر 1398 - 08:56

"یسرائیل کاتس" وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی بامداد جمعه در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل از این سازمان خواست، به هیچ کشوری اجازه کمک رسانی به غزه را ندهد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش تارنمای اینترنتی سازمان ملل متحد، کاتس در خصوص تلاش تل آویو برای ایجاد روابط با عرب های حاشیه خلیج فارس افزود: ما هیچ درگیری با این کشورها نداریم و اسرائیل و عرب های حوزه خلیج (فارس) در زمینه امنیتی برای مقابله با ایران منافع مشترک دارند.

وی اضافه کرد، اسرائیل برای توسعه روابط با بسیاری از کشورهای منطقه تلاش می کند و وی همراه "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر این رژیم طرح صلحی در منطقه خاورمیانه "را وضع کرده اند که پایه های یک طرح اقتصادی است و کشورهای حاشیه خلیج فارس را از طریق اردن به بندر "حیفا" در سرزمین های اشغالی متصل می کند.

کاتس آذرماه ۹۶ به عنوان وزیر حمل و نقل و اطلاعات رژیم صهیونیستی از پروژه خط آهن فلسطین اشغالی به اردن، عربستان و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خبر داده و گفته بود: " قرار است این خط آهن بندر حیفا را به کشورهای حاشیه خلیج فارس متصل کند.

وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد: مشکل بزرگ خاورمیانه و بی ثباتی و نا امنی در منطقه، ایران و حمایت های تهران از برخی گروه های وابسته به آن است.

وی از جامعه جهانی خواست که مانع از اقدامات ایران شوند.

درحالی که نتانیاهو در وعده انتخاباتی اش اعلام کرد که بخشی از کرانه باختری را به سرزمین های اشغالی ملحق می کند، کاتس از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست که بدون پیش شرط به میز مذاکرات باز گردد.

کاتس در پایان با حمله به "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه مدعی شد: می خواهم بگویم که تو (ای اردوغان)، دست به سرکوب مردم ترکیه و کشتار اقلیت کرد (کشورت) زده ای و از جنبش تروریستی حماس حمایت می کنی، تو آخرین کسی هستی که باید علیه اسرائیل صحبت کنی.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها