اتحادیه اروپا تحریم هفت مقام ونزوئلایی را تصویب کرد

اتحادیه اروپا تحریم هفت مقام ونزوئلایی را تصویب کرد
جمعه 5 مهر 1398 - 12:43

اتحادیه اروپا به بهانه‌های حقوق‌بشری،‌ تحریم‌هایی را شامل ممنوعیت سفر و مصادره اموال، علیه هفت مقام دولتی ونزوئلا تصویب کرد.

العالم- اروپا

شورای وزیران اتحادیه اروپا امروز (جمعه) تحریم‌های جدید علیه تعدادی از مقامات دولتی ونزوئلا را تصویب کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» اتحادیه اروپا به بهانه‌های حقوق بشری علیه هفت مقام امنیتی و اطلاعاتی ونزوئلایی این تحریم‌ها را اعمال و آنها را به شکنجه کردن مخالفان بازداشتی متهم کرد.

این تحریم‌ها شامل مصادره دارایی‌های این هفت مقام در اروپا و ممنوعیت سفر آنها به این قاره می‌شود. با این حساب، تعداد مقامات ونزوئلایی که تحت تحریم اتحادیه اروپا قرار دارند، به ۲۵ نفر رسید.

اولین تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ونزوئلا اواخر سال ۲۰۱۷ انجام شد. سال ۲۰۱۸ نیز ۱۸ مقام دولت ونزوئلا در لیست سیاه ایت اتحادیه قرار گرفت.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه گذشته در اقدامی غیرقانونی «خوان گوایدو»، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» به رسمیت شناخته و مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجدداً به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

با این‌حال، مادورو هشدار داده است که ونزوئلا برای مقابله با هرگونه مداخله واشنگتن در امور داخلی این کشور آمریکای لاتین آمادگی دارد.

پیش از این، وزارت خزانه داری آمریکا در تاریخ دوم مهر، 8 شرکت و نفتکش مرتبط با ونزوئلا را تحت تحریم‌ها خود قرار داده بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها