ترامپ خواستار دیدار با افشاگر تماس تلفنی با اوکراین شد

ترامپ خواستار دیدار با افشاگر تماس تلفنی با اوکراین شد
دوشنبه 8 مهر 1398 - 12:37

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ضمن درخواست دیدار با افشاگر تماس تلفنی اش با رئیس جمهور اوکراین بار دیگر به «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد.

العالم ـ آمریکا

به گزارش هیل، ترامپ عصر یکشنبه در مجموعه توئیت هایی نوشت: من هم مانند هر آمریکایی دیگری حق دارم با فردی که من را متهم کرده است، دیدار کنم به ویژه در شرایطی که این فرد یا همان افشاگر مکالمه با یک رهبر خارجی را به روشی کاملا غلط و جعلی ارائه داده است.

ترامپ همچنین «آدام شیف» رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا را نیز هدف انتقادهایش قرار داد و نوشت: شیف با دروغ گفتن به کنگره نسخه ای کاملا ساختگی از صحبت های من را ارائه داد. اکاذیب او شاید در وقیحانه ترین و شرورانه ترین حالتی که تا به حال در این کمیته کنگره دیده ام مطرح شده است.

ترامپ بامداد یکشنبه در پیامی توئیتری از آدام شیف خواسته بود از عضویت در کنگره استعفا دهد.

وی گفت من می خواهم نه تنها با فرد متهم کننده که اطلاعات دست دوم و سومی را ارائه داد بلکه فردی که به اشتباه این اطلاعاتِ عمدتا نادرست را به او داده است، ملاقات کنم. آیا این فرد علیه رئیس جمهور جاسوسی می کرد؟ این امر تبعات بسیاری دارد.

توئیت های ترامپ در ادامه افشاگری ها درباره تماس تلفنی او با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین منتشر شده است که «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا را وادار به درخواست رسمی استیضاح ترامپ کرد.

به گزارش ایرنا، جزییات این تماس تلفنی زمانی منتشر شد که بر اساس برخی گزارش ها فرد افشاگر نگرانی های خود را با اداره اطلاعات ملی آمریکا در میان گذاشت. نسخه ای از این تماس تلفنی که هفته پیش منتشر شد نشان می داد که ترامپ از زلنسکی خواسته درباره «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ و پسرش «هانتر» تحقیق کند.

در نتیجه این گزارش سیلی از درخواست های تازه از سوی کنگره برای استیضاح ترامپ مطرح شد. بعد از این که پلوسی خواستار آغاز رسمی تحقیقات استیضاح ترامپ شد، کاخ سفید نه تنها نسخه مکتوب این تماس تلفنی بلکه شکواییه افشاگر و گزارش بازرس کل کمیته اطلاعات را منتشر کرد.

اطلاعات چندانی در باره هویت افشاگر در دست نیست و براساس شکواییه مذکور، او شاهد عینی مکالمه ترامپ و زلنسکی نبوده اما این موضوع توسط همکارانش در کاخ سفید به او گفته شده است.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده این فرد مقام سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا است که اکنون درمقر این سازمان در ویرجینیا مشغول به کار است.

شیف که به عنوان رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا به نظارت بر تحقیقات درباره تماس تلفنی کمک می کند، گفته که افشاگر احتمال پشت درهای بسته در ساختمان کنگره شهادت خواهد داد. «مارک اس زید» یکی از وکلای افشاگر عصر یکشنبه تایید کرده که در حال هماهنگی با نمایندگان است اما هنوز تاریخ مشخصی برای جلسه شهادت تعیین نشده است.

تحقیقات درباره استیضاح نقطه عطف مهمی در دوران ریاست جمهوری ترامپ است به ویژه با توجه به این که اکثریت گسترده ای از دموکرات ها اکنون از این روند حمایت می کنند.

با این حال حتی اگر مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم به استیضاح ترامپ بگیرد بعید به نظر می رسد که سنا -که تحت کنترل جمهوری خواهان است- ترامپ را محکوم کند.

رئیس جمهور آمریکا و متحدان او بارها هر گونه خطایی را تکذیب کرده و تاکید دارند که استیضاح به پیروزی آنها در آستانه انتخابات کمک خواهد کرد.اما دموکرات ها به رای دهندگان امیدوار هستند که بر خلاف نظرسنجی های چند ماه گذشته اکنون به نظر می رسد حمایت شان از ترامپ افزایش یافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها