تداوم اعتصاب معلمان اردن با وجود تهدیدات دولت

تداوم اعتصاب معلمان اردن با وجود تهدیدات دولت
سه شنبه 9 مهر 1398 - 18:41

معلمان اردن امروز نیز با وجود تهدید وزارت آموزش و پرورش این کشور مبنی بر اخراج معلمانی که در سر کلاس‌های درس حاضر نمی‌شوند، به اعتصاب خود ادامه دادند.

العالم - اردن

اعتصاب معلمان اردن که اکنون بیش از یک ماه از آن می‌گذرد به معضل جدی برای وزارت آموزش و پرورش و تحصیل دانش‌آموزان این کشور تبدیل شده است.

روز دوشنبه(دیروز) وزارت آموزش و پرورش اردن در ابلاغیه‌ای به مدیران مدارس سراسر کشور از آن‌ها خواست تا از اولیای دانش‌آموزان بخواهند امروز سه‌شنبه فرزندانشان را به مدارس بفرستند.

وزارت مذکور تهدید کرد که در صورت حاضر نشدن معلمان در سر کلاس‌های خود، افراد دیگری را جایگزین آن‌ها خواهد کرد اما با این حال معلمان امروز نیز به اعتصاب خود ادامه دادند.

وب‌سایت روزنامه «القدس‌العربی» نوشت که سندیکای معلمان اعلام کرده پیشنهاد دولت برای پرداخت کارانه به معلمان، زیر ۱۰ درصد است حال آنکه این سندیکا خواهان پرداخت کارانه ۵۰ درصدی به معلمان است.

دادگاه اداری اردن نیز اخیرا طی حکمی رأی به پایان اعتصاب معلمان داد اما سندیکای معلمان می‌گوید که این رأی اولیه است و الزام‌آور نیست.

دولت اردن که در سال‌های اخیر با بحران مالی دست و پنجه نرم می‌کند، گفته است که درخواست سندیکای معلمان فراتر از توان مالی دولت است به خصوص اینکه دولت با کسری بودجه مواجه است.

هیچ معلمی بازداشت نشده است

طبق گزارش وبگاه «عمون» اردن، یک منبع قضایی اردن گفت که تا کنون هیچ معلمی در ارتباط با قضایای مربوط به اعتصاب معلمان بازداشت نشده است.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها