واکنش ژاپن به فرود موشک بالستیک کره شمالی به منطقه اقتصادی این کشور

واکنش ژاپن به فرود موشک بالستیک کره شمالی به منطقه اقتصادی این کشور
چهارشنبه 10 مهر 1398 - 07:51

نخست وزیر ژاپن با اشاره به فرود یکی از موشک های بالستیک کره شمالی در منطقه اقتصادی این کشور، به شدت به این اقدام کره شمالی اعتراض و آن را محکوم کرد.

العالم ـ آسیا

به گزارش کیودو، «آبه شینزو» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در توکیو با تایید اینکه کره شمالی بامداد امروز دو موشک بالستیک شلیک کرده است افزود: شلیک چنین موشک هایی نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان است ما به شدت به آن اعتراض و آن را محکوم می کنیم.

او گفت: ما در این مورد به همکاری نزدیک با ایالات متحده و جامعه بین المللی خواهیم پرداخت و تمام تلاش خود را برای محافظت از زندگی مردم ژاپن بکار خواهیم گرفت.

«یوشیهیده سوگا» دبیر کابینه ژاپن هم امروز به خبرنگاران گفت: ژاپن در حال جمع آوری اطلاعات است اما گزارشی فوری از خسارت به کشتی ها یا هواپیماها در منطقه گزارش نشده است.

این مقام ارشد دولت ژاپن افزود: توکیو بلافاصله نسبت به پرتاب موشک به کره شمالی اعتراض کرده است.

پس از دیدار آبه با خبرنگاران، جلسه شورای امنیت ملی ژاپن تشکیل شد اعتقاد بر این است که آنها در این نشست اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرده و در مورد نحوه واکنش به این آزمایش موشکی بحث کرده اند.

به گزارش ایرنا، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد پرتابه هایی که کره شمالی بامداد امروز (چهارشنبه) شلیک کرده است از نوع موشک های بالستیک زیردریایی (SLBM) مدل پوکوک سونگ (Pukkuksong) است.

این گزارش می افزاید: این موشک که ساعت ۷:۱۱ بامداد امروز از ساحل شرقی در نزدیکی وونسان به سمت دریای شرقی شلیک شده است حدود ۴۵۰ کیلومتر ارتفاع گرفته است و با حداکثر سرعت حدود ۹۱۰ کیلومتر پرواز کرده است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی می گوید ارتفاع زیاد بدین معنی است که موشک با زاویه ای زیاد شلیک شده است و اگر با زاویه معمولی شلیک می شد مسافت بسیار طولانی تری را پرواز می کرد.

کره شمالی آخرین بار در سال ۲۰۱۶ میلادی یک موشک بالستیک زیردریایی از نوع Pukguksong-۱ را در ساحل شرقی آزمایش کرد که حدود ۵۰۰ کیلومتر پرواز کرد.

پربیننده ترین خبرها