بازتاب گسترده سخنان سردار سلیمانی در رسانه های صهیوینستی

بازتاب گسترده سخنان سردار سلیمانی در رسانه های صهیوینستی
چهارشنبه 10 مهر 1398 - 14:34

گفتگوی سایت رهبر انقلاب با سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خاطرات وی در مورد اتفاقات جنگ ۲۰۰۶ میلادی لبنان، بازتاب گسترده ای در رسانه های صهیونیستی داشت.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

مصاحبه طولانی دفتر حفظ نشر و آثار مقام معظم رهبری با فرمانده نیروی قدس سپاه در حالی دیشب از شبکه های سیما پخش شد که بازتاب بسیار گسترده ای در میان رسانه های عربی و انگلیسی زبان داشت و رسانه های صهیونیستی هم از این قاعده مستثنی نبوده و به شدت برای شنیدن صحبت های سردار سلیمانی گوش تیز کرده بودند.

رسانه های صهیونیستی اظهارات سردار سلیمانی را یک مصاحبه مهم و نادر که به صورت رو در رو و طولانی انجام شد، توصیف کردند.

این موضوع به شدت توجه رسانه های صهیونیستی را به خود جلب کرده و حضور سردار سلیمانی در لبنان و فریب هواپیماهای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی توسط وی و رهبران حزب الله یکی از محورهای مورد توجه این رسانه ها بود.

روزنامه تایمز آو اسرائیل با استناد به این گفتگو به حضور تمام مدت سردار سلیمانی در لبنان در زمان جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ و همراهی وی با عماد مغنیه یکی از فرماندهان جنبش حزب الله اشاره کرد.

این روزنامه در ادامه در مورد نقش سردار سلیمانی در ۱۳ سال گذشته در مبارزه علیه اسرائیل و ارتباط دائم وی با رهبر انقلاب در جریان جنگ دوم لبنان نوشت و به نقل از سردار سلیمانی افزود، یک هواپیمای اسرائیلی تلاش داشته است تا او و حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان را در بیروت در جریان جنگ سال ۲۰۰۶ مورد هدف قرار دهد.

سردار سلیمانی در این گفتگو با اشاره به وجود یک اتاق عملیات در منطقه ضاحیه و بمباران ساختمان های اطراف آن توسط دشمن گفت که در یکی از شبهای بمباران احساس کردم که یک خطر جدی نسبت به سید نصرالله وجود دارد و تصمیم گرفتیم سید را جابه‌جا کنیم. من و عماد با هم مشورت کردیم، سید به ‌سختی می‌پذیرفت که از اتاق عملیات خارج بشود.

وی ادامه داد، خارج شدن او هم این‌گونه نبود که از ضاحیه خارج بشود بلکه باید از یک ساختمانی که فکر می‌کردیم دشمن ممکن است به‌دلیل ترددی که در داخل آن وجود دارد به آن حساس شده باشد، به جای دیگری منتقل می‌شد.

در حالی که اظهارات فرمانده نیروهای برون مرزی سپاه توجه رسانه ها و کارشناسان صهیونیستی را به خود جلب کرده بود، یک تحلیلگر در شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که مصاحبه سردار سلیمانی به نظر برای ارسال یک پیام به دنیای اسلام است که در برابر غرب، آمریکا و اسرائیل نباید تسلیم شد.

روزنامه تایمز آو ادامه داد، پخش این مصاحبه چند روز پس از آن صورت می گیرد که دفتر رهبر ایران عکس سید حسن نصرالله را در کنار آیت الله خامنه ای و سردار سلیمانی که ظاهرا در جریان ملاقاتی در تهران هستند، منتشر کرد.

به گزارش ایرنا، تارنمای شبکه صهیونیستی آی ۲۴ نیز به سخنان سردار سلیمانی پیش از این مصاحبه و توانایی نیروهای ایرانی برای شکست ارتش آمریکا اشاره کرد.

این رسانه نوشت: وی (سردار سلیمانی) از نقش سپاه پاسداران برای غلبه بر دشمنان منطقه ای ایران تقدیر کرد و گفت که تهران اکنون باید هوشمندانه همانند ۲۰ سال گذشته عمل کند.

پربیننده ترین خبرها