فیلم | نیروی هوایی آمریکا موشکی با قابلیت حمل کلاهک اتمی آزمایش کرد

چهارشنبه 10 مهر 1398 - 16:49

نیروی هوایی آمریکا همزمان با شلیک موشکی کره شمالی در روز چهارشنبه، یک موشک قاره پیمای غیرمسلح آزمایش کرد.

العالم - آمریکا

نیروی هوایی آمریکا صبح چهارشنبه به وقت این کشور یک موشک اتمی غیرمسلح را آزمایش کرد.

به نوشته وبگاه «چنل نیوز آسیا» این آزمایش موشکی در پایگاه هوایی «واندربرگ» و همزمان با آخرین آزمایش موشکی کره شمالی انجام شد.

کره شمالی یک روز بعد از اعلام قصد خود برای آغاز مذاکرات با آمریکا اقدام به شلیک موشک کرد. ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد چهارشنبه گفت کره شمالی از شهری در یکی از استان‌های خود در جنوب شرقی اقدام به شلیک یک موشک به سمت سواحل شرقی خود کرده است.

بر اساس این گزارش، موشکی شلیک شده از سوی نیروی هوایی آمریکا از نوع «مینتمن» بود که مسافتی حدود 4200 کیلومتر را با پرواز بر فراز اقیانوس آرام را طی کرد و نزدیک «کواجالین تول» در جزایر مارشال فرود آمد. فیلم پرتاب این موشک نیز در رسانه‌های مختلف از جمله یوتیوب به نمایش گذاشته شد.

آنطور که رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند هدف آمریکا از آزمایش اینگونه موشک‌ها بازداشتن متجاوزان از تحرکات نظامی است.

یک مقام نظامی آمریکا در این زمینه توضیح داد، این آزمایش‌ها نشان دهنده قابلیت‌های موشک‌های قاره پیماست. آزمایش این موشک قاره پیما که قدمت آن به 50 سال می‌رسد برای اطمینان یافتن از قابلیت‌های آن است.

نیروی دریایی آمریکا نیز چندی قبل از آزمایش موفق چهار موشک «ترایدنت دی 5» با قابلیت حمل کلاهک اتمی از سواحل جنوب کالیفرنیا خبر داد. این موشک ساخت شرکت« لاکهید مارتین» واقع در کالیفرنیاست و دقت بالای آن از جمله مزیت‌های این موشک به حساب می‌آید. ارتش‌های آمریکا و انگلیس به این جنگ افزار مجهز هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها