قانونگذاران آمریکایی برای کاخ سفید احضاریه ارسال می‌کنند

قانونگذاران آمریکایی برای کاخ سفید احضاریه ارسال می‌کنند
چهارشنبه 10 مهر 1398 - 21:07

قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا، در ادامه تحقیقات برای استیضاح رئیس‌جمهور این کشور قصد دارند احضاریه‌ای برای کاخ سفید ارسال کنند.

العالم - آمریکا

قانونگذاران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند در راستای تحقیقاتِ مربوط به استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با ارسال احضاریه برای کاخ سفید خواستار تحویل اسنادی در ارتباط با گفت‌وگوی تلفنی جنجالی ترامپ با همتای اوکراینی او شوند.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با گزارش این خبر نوشته تهدید به ارسال احضاریه برای کاخ سفید، جنجال‌ها بر سر تحقیقات برای استیضاح ترامپ را تشدید می‌کند.

پیش از این، سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا برای «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا و «رودی جولیانی»، وکیل شخصی ترامپ احضاریه ارسال کرده بودند.

«الیجا کامینگز»، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به اعضای این کمیته گفت تصمیم به صدور احضاریه جدید بعد از امتناع کاخ سفید از تحویل اسناد مقتضی به کمیته‌های مرتبط این مجلس گرفته شده است.

در این نامه آمده است: «بی‌توجهی آشکار کاخ سفید به درخواست‌های متعدد ما برای دریافت این اسناد- در کنار بی‌توجهی‌شان به هشدارهای اساسی و اضطراری بازرس کل درباره جدیت ادعاهای مطرح‌شده- چاره‌ای برای ما غیر از صدور این احضاریه باقی نگذاشته‌ است.»

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده این احضاریه که قرار است روز جمعه صادر شود خواستار تحویل اسناد مربوط به گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین و همچنین توقف کمک‌های نظامی به اوکراین است.

«نانسی پلوسی»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا روز ۳ مهرماه رسماً آغاز تحقیقات برای استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را به دلیل مسائل مطرح‌شده در ارتباط با گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد.

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند ترامپ در این مکالمه تلفنی تلاش کرده رئیس‌جمهور اوکراین را برای تحقیقات فساد از کسب و کار «جو بایدن» و پسر او «هانت» تحت فشار قرار دهد.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال اخیراً گزارش داد ترامپ در بخشی از آن مکالمه اعطای کمک نظامی به اوکراین را به انجام این تحقیقات منوط کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها