اقدام ضد ایرانی کانادا/ اوتاوا سپاه را در فهرست تروریستی قرار داد

اقدام ضد ایرانی کانادا/ اوتاوا سپاه را در فهرست تروریستی قرار داد
پنج‌شنبه 11 مهر 1398 - 15:06

خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داده که پارلمان کانادا سه‌ شنبه (نهم مهر ماه/ یکم اکتبر) به دنبال یک رای گیری نام سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر این گزارش، گفته شده که طرح تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط گارنت جینیوس، نماینده محافظه‌کار پیشنهاد شده بود و دولت لیبرال کانادا در این رای گیری همراه با این حزب بوده است.

این در حالی است که اندریو شیر رهبر حزب محافظه‌کار کانادا مدعی شده بود، در صورت پیروزی در انتخاب 21 اکتبر، سپاه پاسداران ایران را به عنوان گروه تروریستی معرفی می‌کند.

رهبر حزب محافظه‌ کار کانادا وعده داده بود، اگر در انتخابات 21 اکتبر پیروز شود سپاه پاسداران ایران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی اعلام می‌کند.

اندریو شیر به خبرنگاران گفته، ما ایران را که همواره حقوق‌بشر را نقض می‌کند و شهروندان کانادایی را به‌ قتل رسانده ... و پیمان‌های اتمی را نقض کرده، هدف قرار می‌دهیم.

کانادا در ماه گذشته /سپتامبر 2019 / به بهانه پرداخت غرامت به قربانیان تروریسم در سراسر جهان به طور غیر قانونی ده‌ها میلیون دلار اموال ایران را مصادره و با اعتراض جدی کشورمان مواجه شد.

ایران نیز اعلام کرده که نسبت به اقدام کانادا مقابله به مثل خواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها