آغاز محاکمه 45 نفر به اتهام «تروریسم» در عربستان

آغاز محاکمه 45 نفر به اتهام «تروریسم» در عربستان
پنج‌شنبه 11 مهر 1398 - 20:28

دادگاه عربستان محاکمه 45 نفر را به اتهام عضویت در یک «هسته تروریستی» در این کشور آغاز کرد.

العالم - عربستان سعودی

عربستان سعودی روز پنجشنبه از محاکمه ۴۵ نفر از جمله دو زن به اتهام تشکیل یک هسته تروریستی برای هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و اماکن دینی خبر داد.

بنا به اعلام شبکه خبری «الأخباریة»، دادستانی کل عربستان این افراد را به دست داشتن در انفجار مساجدی در أبها، نجران و الإحساء و قتل نیروهای امنیتی از جمله یک سرهنگ ارتش متهم کرده است.

روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم نوشت: دادگاه‌ها در عربستان سعودی معمولا جزئیات زیادی از جلسات خود را اعلام یا منتشر نمی‌کنند و اسامی متهمین در این پرونده‌ها هم اعلام نمی‌شود. البته عربستان معمولا با اعتراف گیری از مخالفان خود تحت شکنجه و محاکمه نمایشی آنها را متهم به فعالیت‌های تروریستی کرده و به صورت یکجانبه نیز اعدام می‌کند در حالی که برخی از آنها حتی کودک محسوب می‌شوند.

عربستان سعودی در اردیبهشت ماه گذشته هم ۳۷ نفر را به اتهام آنچه تشکیل هسته‌های تروریستی و اخلال در امنیت عمومی خواند اعدام کرد و منابع خبری گفتند ۳۲ نفر از آنها از شیعیان منطقه قطیف و رجال دین و طلاب علوم دینی منطقه شرقیه بودند. این افراد نه به دلیل حمایت و ارتباط با تروریسم بلکه به دلیل مشارکت در اعتراض‌های ضد دولتی به اعدام محکوم شده بودند.

«میشل باچله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل هم ضمن محکوم کردن اعدام ۳۷ شهروند عربستانی، نسبت به فقدان روند دادرسی عادلانه در عربستان سعودی و گزارش‌های مربوط به «اعتراف‌گیری‌های تحت شکنجه» از این افراد ابراز نگرانی کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها