پامپئو: ایران را از ثروت‌هایش محروم می کنیم!

پامپئو: ایران را از ثروت‌هایش محروم می کنیم!
جمعه 12 مهر 1398 - 06:59

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با همتای ایتالیایی خود گفت راهبرد واشنگتن محروم ساختن ایران از ثروت‌هایش است.

العالم - آمریکا

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز پنجشنبه با «لوئیجی دی مایو»، همتای ایتالیایی خود خواستار اتحاد کشورهای اروپایی علیه ایران شد.

پامپئو در این کنفرانس خبری گفت: «ما باید از گفت‌وگوهای راهبردی بین ایتالیا و آمریکا برای یافتن راه‌هایی جهت بهبود ثباث در اروپا و افزایش همکاری‌های امنیتی‌مان در دریای مدیترانه شویم و باید کماکان علیه ایران متحد باقی بمانیم.»

وزیر خارجه آمریکا گفت: «کشورهای اروپایی شروع به درک این واقعیت کرده‌اند که ایران متجاوز است نه کشوری که مظلوم واقع شده و این مسئله از تصمیم ایتالیا در عدم تمدید دسترسی شرکت هواپیماهایی ماهان به ایتالیا مشخص است و ما بابت آن سپاسگزاریم.»

پامپئو در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر به تکرار ادعاها علیه ایران پرداخت و گفت: «جمهوری اسلامی ایران، بزرگترین حامی تروریسم دولتی و اصلی‌ترین عامل بی‌ثبات‌کننده در سراسر خاورمیانه است.»

وی اضافه کرد: «راهبرد ما محروم ساختن آنها از ثروت‌ها و منابعی است که آنها ۴۰ سال از آنها برای انجام عملیات‌های ترور، درست در همینجا در اروپا استفاده کرده‌اند.»

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای تأییدنشده خود گفت که تئوری دولت آمریکا علیه ایران کارساز بوده است. وی تصریح کرد: «تئوری ما کارساز است. امروز، حزب‌الله از منابع کمتری نسبت به گذشته برخوردار است. سران ایران مجبورند برای اختصاص منابع در داخل کشورشان تصمیم‌های دشواری بگیرند و ما امیدواریم که فرصتی وجود داشته باشد تا با ایرانی‌ها درباره مسیر حرکت به جلو رایزنی کنیم.»

پامپئو گفت: «ما -همان‌طور که رئیس‌جمهور ترامپ مکرراً گفته- هر روز برای مهار ایران از طریق طرح دریایی خودمان در تنگه هرمز و برای کاستن از تنش‌ها و ایجاد فرصت‌هایی برای دیپلماسی تلاش می‌کنیم. این رویکردی است که ما اتخاذ کرده‌ایم و کماکان آن را دنبال خواهیم کرد.»

پربیننده ترین خبرها