گزارش خبرنگار العالم از بغداد: آرامش در شهر/ خنثی سازی طرح های مخرب عوامل نفوذی در میان معترضین

گزارش خبرنگار العالم از بغداد: آرامش در شهر/ خنثی سازی طرح های مخرب عوامل نفوذی در میان معترضین
جمعه 12 مهر 1398 - 16:54

خبرنگار العالم در عراق درباره ادامه منع امد و شد تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت برخی در صدد به خشونت کشاندن تظاهرات و هدف گیری مراجع مذهبی هستند.

العالم _ عراق

وی گفت : استاندار نجف از تلاش برخی برای کشاندن تظاهرات به دفتر آیت الله سیستانی مرجع دینی و بازداشت دو باندی که در صدد برنامه ریزی برای حمله به دو بانک در نجف و کوفه بودند،خبرداد.

گفتنی است این تظاهرات دیروز در چندین شهر جنوبی نیز برگزار شد و برخوردهای محدودی نیز به وجود آمد.

وی با اشاره به اظهارات لوی الیاسری استاندار نجف در یک کنفرانس مطبوعاتی در این خصوص افزود: در این تظاهرات تمرکز بر مرکز شهر قدیمی نجف و هدف هم اقای سیستانی زیرا ایشان نقش پررنگ در حمایت عراق از داعش داشت.

خبرنگار العالم گفت :نجف اشرف مانند سایر شهرها و بغداد پایتخت عراق در چند روز گذشته شاهد تظاهرات معترضین بوده،آنان درخواستهایشان را مطرح کردند اما به گفته استاندار نجف گروه یا دسته ای در صدد کشاندن تظاهرات به شهر قدیمی نجف و اطراف بیت ایت الله سیستانی هستند، برخی گروههای نفوذی در صف تظاهرکنندگان هستند که در صدد هدف قراردادن نمادهای عراق هستند.

وی افزود: درست است که این تظاهرات قانونی و به حق است اما نگرانی هایی واقعی از نفوذ افرادی در میان تظاهرکنندگان وجود دارد که درصدد خشونت امیز کردن تظاهرات و هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و خون ریزی و تخریب زیرساختها هستند. اما خطرناکتر از همه اینها هدف قرار دادن مرجعیت است که خطر قرمز همه ملت عراق است .

وی افزود :طی دو روزگذشته به خاطر منع امد و شد هیچ کشته و زخمی نداشتیم در سایر شهرها نیز گزارش از تظاهرات های خشونت امیز دریافت نکرده ایم در برخی استان ها منع امد و شد است اما فضای عمومی ارام است .

بیانیه های مراجع و احمد الصافی درکربلای مقدس نیز مسئولیت را بر دوش دو طرف انداخته زیرا دولت و نهادهای دولتی و قضائی مسئول مبارزه با بیکاری و فساد بودند و در مقابل مردم نیز نباید تظاهرات را به خشونت و اشوب بکشانند .

پربیننده ترین خبرها