کشکول العالم/

فتوشاپ در خدمت مثلث آشوب در عراق

فتوشاپ در خدمت مثلث آشوب در عراق
شنبه 13 مهر 1398 - 14:15

درخصوص تحولات اخیر عراق، به نظر می رسد برخی از شیعیان اهل بیت علیه السلام در این کشور و ایران در دامی که ائتلاف بعثی-تکفیری-آمریکایی برای شیعیان جهان به طور عام و شیعیان ایران و عراق به طور خاص گسترانیده اند، گرفتار شده اند.

العالم-کشکول

در روزهای اخیر، شاهد تظاهرات مردمی در عراق هستیم تظاهراتی که در آن معترضین خواستار بهبود وضعیت معیشتی، اقتصادی و مقابله با فساد و مفسدین در این کشور هستند اما مسئله تاسف باری که در این بین وجود دارد، تصاویر و فیلمهایی در شبکه های مجازی منتشر شده که به این اعتراضات نسبت داده شده است، تصاویری که در خلال آن به مقدسات شیعیان از جمله مراجع تقلید و مراسم اربعین اهانت شده و همچنین به عوامل محور مقاومت از جمله جمهوری اسلامی ایران، حزب الله و حشد الشعبی شدیدا حمله شده است.

آنچه که در این میان آشکار است، این است که تصاویر و ویدیو های مذکور هیچ ارتباطی به اعتراضات اخیر عراق و هدفی که این اعتراضات به دنبال آن است، ندارند. کاملا بدیهی است که این تصاویر و ویدیو ها صد در صد ساختگی است و برای دریافتن این مطلب به هوش و تخصص زیادی نیاز نیست، هیچ شهروند عراقی وجود ندارد که بتواند چنین به مقدسات و شعایر دینی و به خصوص شعایر حسینی اهانت کند و یا موضع خصمانه ای علیه شیعیان اهل بیت علیه السلام در تمامی جهان اتخاذ کند، به ویژه آنکه شیعیان عراقی بیش از دیگر شیعیان جهان به مقدسات و شعایر پایبند هستند و این اعتقاد راسخ در طول سالیان دراز و زمامداری حاکمان جبار و ستمگری چون حجاج و صدام در وجودشان ریشه داشته است، چنان که امروز عتبات عالیات در عراق به ملجأیی برای تمام شیعیان جهان تبدیل شده است.

ناگفته پیداست که ائتلاف شوم بعثی-تکفیری-آمریکایی، پشت پرده توطئه انتشار فیلم و تصاویر جعلی قرار دارد، فرزندان صدام با انگیزه های نژادپرستانه، تکفیری ها با انگیزه کینه توزی، و عقده ورزی طائفی و مذهبی و آمریکایی ها نیز با انگیزه حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا به دروغ القا کنند که تظاهرات اخیر عراق در اعتراض به نفوذ ایران در این کشور صورت می گیرد و با استفاده از حربه های کامپیوتری تصاویر جعلی می سازند که در آن شعارهای منقوش در پلاکاردهای معترضین را که خواستار بهبود وضعیت معیشتی و سیاسی هستند تغییر دهند و همچنین با صداگذاری بر روی فیلم ها شعار های معترضین را به گونه ای تغییر می دهند که گویی معترضان در حال سر دادن شعار علیه محور مقاومت و شعایر حسینی و مقدسات مذهبی هستند.

با این وجود شماری از شیعیان عراق و ایران در این دام افتاده و با بازنشر این تصاویر و فیلم ها در شبکه های مجازی نسبت به خطراتی که وحدت شیعیان را در منطقه و بویژه در ایران و عراق تهدید می کند، هشدار می دهند، حال آنکه نمی دانند که با این اقدام به اصطلاح آب به آسیاب دشمن ریخته و در راستای منافع این ائتلاف شوم سه گانه قدم می گذارند، ائتلافی که در تلاش است اینطور القا کند که "میان مرجعیت و تشیع عراق فاصله است، این کشور برای شیعیان امن نیست، زیارت اربعین امسال برگزار نمی شود و عراقی ها از زوار عتبات استقبال نمی کنند"! و این در حالی است که همه این مدعاها دروغ محض است.

بسیار مهم است که شیعیان اهل بیت در عراق، ایران و همه جای جهان با هوشیاری در دامی که حزب تروریستی بعث عراق با حمایت آمریکا گسترانیده نیفتند و با عدم انتشار تصاویر و فیلم های مذکور سران این فتنه را ناکام کنند.

شهروندان عراقی به خیابان ها نیامدند تا به مقدسات خود توهین کنند و با شعایر حسینی مقابله کنند و عشق به حسین علیه السلام همه شیعیان اهل بیت را نه تنها از عراق و ایران بلکه از جای جای جهان گرد هم جمع می آوردند

پربیننده ترین خبرها