هشدار سازمان ملل درباره حمله به تأسیسات غیرنظامی در لیبی

هشدار سازمان ملل درباره حمله به تأسیسات غیرنظامی در لیبی
دوشنبه 15 مهر 1398 - 12:36

هیأت سازمان ملل در امور لیبی درباره حمله به تأسیسات و زیرساخت‌های غیرنظامی در این کشور هشدار داد.

العالم - لیبی

هیأت سازمان ملل در امور لیبی در پی بمباران فرودگاه مصراته در غرب این کشور، درباره حمله به تأسیسات و زیرساخت‌های غیرنظامی لیبی هشدار داد.

هیأت سازمان ملل در صفحه خود در توئیتر آورده است: «در پی گزارش‌های رسانه‌ای درباره حملات هوایی به فرودگاه غیرنظامی مصراته، هیأت سازمان ملل در امور لیبی هشدار می‌دهد که هر گونه حمله به تأسیسات و زیرساخت‌های غیرنظامی، نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین‌المللی است.»

هیأت سازمان ملل همچنین توقف فوری این حملات به خصوص حمله به تنها فرودگاه غیرنظامی در غرب لیبی را که میلیون‌ها نفر از مردم این کشور از آن استفاده می‌کنند، خواستار شد.

فرودگاه بین‌المللی مصراته تنها فرودگاه فعال در غرب لیبی است حال آنکه فرودگاه بین‌المللی معیتیقه در طرابلس پایتخت لیبی پس از آنکه مورد اصابت موشک قرار گرفت، برای دومین ماه متوالی تعطیل است.

حملات نیروهای شرق لیبی تحت امر خلیفه حفتر به طرابلس پایتخت لیبی از شش ماه پیش آغاز شده است. حفتر ادعای آزادسازی طرابلس از شبه‌نظامیان و گروه‌های تروریستی را دارد در حالیکه دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در طرابلس تأکید کرده است که حفتر قصد سیطره بر طرابلس را دارد. برخی کشورها از جمله مصر و امارات از نیروهای حفتر حمایت‌های مالی و تسلیحاتی بعمل می‌آورند.

نیروهای حفتر در چند ماه گذشته به بهانه استفاده نیروهای دولت وفاق ملی از فرودگاه مصراته برای اهداف نظامی، تا کنون چندین بار این فرودگاه را بمباران کرده و مدعی هستند که پهپادهای ترکیه‌ای از این فرودگاه برای حمله به مواضع نیروهای حفتر به پرواز درمی‌آیند.

وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی روز یکشنبه(دیروز) در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرد که شکوائیه‌ای به شورای امنیت درباره حمله هوایی نیروهای حفتر به دو فرودگاه معیتیقه و مصراته ارائه کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها