واکنش سیاستمدار صهیونیست به رفتار ترامپ با کردها: «باید به خودمان اتکا کنیم»

واکنش سیاستمدار صهیونیست به رفتار ترامپ با کردها: «باید به خودمان اتکا کنیم»
سه شنبه 16 مهر 1398 - 10:21

یک سیاستمدار صهیونیست در واکنش به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای تنها گذاشتن شبه نظامیان کرد، گفت این اقدام واشنگتن نشان داد که تل‌آویو صرفا باید به خود متکی باشد.

العالم- فلسطین اشغالی

تصمیم روز گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای دور کردن نظامیان این کشور از مناطق تحت کنترل کردها در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه، با واکنش تند شماری از مقام‌ها و سیاستمداران صهیونیست روبرو شده است.

«نفتالی بنت» از سران حزب «راست نوین» یکی از این سیاستمداران است که ضمن ابراز همبستگی با کردها، تلویحا واشنگتن را شریکی غیرقابل اتکا توصیف کرده است.

وی در توییتر نوشته است: «ما اسرائیلی‌ها در این برهه زمانی برای کردهایی که تحت حمله بی‌رحمانه ترکیه قرار دارند، دعا می‌کنیم. [در این قضیه] درس ساده‌ای برای اسرائیل وجود دارد.»

بنت افزود: «اسرائیل همواره خودش از خود دفاع خواهد کرد. دولت یهود هرگز سرنوشت خود را به دست دیگران، از حمله دوست بزرگ ما، ایالات متحده، نخواهد سپرد.»

ترامپ روز دوشنبه پس از گفت‌وگوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، گفت در صورت حمله نظامیان ترکیه‌ای به «تل ابیض» و دیگر مناطق مرزی تحت کنترل کردها، واشنگتن از شبه نظامیان کرد حمایت نخواهد کرد.

این در حالی است که در چند سال اخیر شبه نظامیان کرد مستقر در شمال سوریه عملا نیروی زمینی آمریکا در این منطقه به شمار آمده‌اند و فرمان‌های نظامیان آمریکایی را در میدان پیاده کرده‌اند. با وجود آنکه شمار زیادی از این شبه نظامیان جان خود را در این مسیر از دست داده‌اند، ترامپ دیروز گفت هزینه ارسال تسلیحات و پشتیبانی از این گروه‌ها زیاد است و واشنگتن می‌خواهد خود را از شر «این جنگ‌های مضحک» راحت کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها