تخلیه روستاهای مرزی ترکیه با سوریه

تخلیه روستاهای مرزی ترکیه با سوریه
سه شنبه 16 مهر 1398 - 19:59

ارتش ترکیه برای آغاز عملیات نظامی خود در شرق فرات، روستاها و مناطق روبروی شهر مرزی «تل ابیض» سوریه را تخلیه کرده است.

العالم - ترکیه

ارتش ترکیه به منظور آغاز عملیات نظامی خود در شمال سوریه، روستاها و مناطق ترکیه‌ای روبروی شهر «تل ابیض» را تخلیه کرد.

منابع خبری می‌گویند که هشت خودروی زرهی آمریکا از شهر «تل ابیض» در مرز با ترکیه عقب‌نشینی کردند تا این شهر به طور کامل از هرگونه حضور نظامیان و تجهیزات نظامی آمریکا تخلیه شود.

مقامات ترکیه‌ای اعلام کردند که به زودی عملیاتی را در شمال سوریه با هدف نابودی مواضع «یگان‌های مدافع خلق» که ترکیه آن را شاخه نظامی گروه تروریستی «پ ک ک» می‌داند، انجام می‌دهد.

ترکیه بعد از ماه‌ها تهدید و خط و نشان کشیدن برای شبه‌نظامیان مورد حمایت آمریکا در شمال شرق سوریه، شب گذشته (دوشنبه) از اولین حملات هوایی خود علیه این شبه نظامیان در حد فاصل مرز عراق با سوریه در منطقه «مالکیه» سوریه خبر داد. هدف از این حمله، تلاش برای قطع ارتباط زمینی بین سوریه و عراق بود.

ترکیه شبه‌نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» ( شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک) و نیروهای دموکراتیک سوریه (اس.دی.اف) را شاخه سوری گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و تروریست می‌داند.

ترکیه می‌گوید حضور این شبه‌نظامیان که از نظر ایدولوژی به پ.ک.ک نزدیک هستند، برای امنیت ملی ترکیه خطرناک بوده و باید آن‌ها از مرزهای این دور شوند. آنکارا قصد دارد ایده ایجاد منطقه امن که از شمال شرقی ترین مرز سوریه شروع شده و تا شهر جرابلس ادامه دارد، عملی کند. این منطقه امن بنا به گفته ترکیه، ۳۰ الی ۴۰ کلیومتر در عمق خاک سوریه خواهد بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها