چین درخواست ترامپ برای تحقیق درباره بایدن و پسرش را رد کرد

چین درخواست ترامپ برای تحقیق درباره بایدن و پسرش را رد کرد
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 08:15

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر درخواست «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا برای تحقیق درباره فعالیت های اقتصادی بایدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پسرش در چین را رد کرد.

العالم ـ آسیا

ترامپ خواستار آن شده بود که چین درباره روابط تجاری بایدن و پسرش با پکن تحقیقاتی انجام دهد اما سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که این کشور به اصل مداخله نکردن در امور داخلی دیگران پایبند است.

گنگ روز چهارشنبه با رد این درخواست گفت ما هیچ تمایلی به ورود به مسایل داخلی آمریکا نداریم و این با اصل مداخله نکردن در امور داخلی کشورهای دیگر سازگاری دارد.

وی گفت ما مدت زیادی است که این اصل را اجرا می کنیم مواضع چین شفاف و صریح است این کشور نمی خواهد و تمایلی هم ندارد وارد امور داخلی آمریکا شود.

ترامپ یک هفته قبل خواستار آن شد که چین و اوکراین به ارتباطات تجاری بایدن و پسرش هانتر رسیدگی کرده و تحقیقاتی در این باره انجام دهند.

به گزارش ایرنا، این درخواست درست در شرایطی انجام می شود که «لیو خه» معاون نخست وزیر چین در راس یک هیات بلند پایه متشکل از وزیران بازرگانی و فناوری اطلاع رسانی و مسئولان ارشد بانک مرکزی چین در راه آمریکا است تا سیزدهمین دور گفت و گوها با واشنگتن را برگزار کند و انتظار می رود این موضوع نیز روی میز مذاکرات قرار گیرد.

سخنگوی چین به این مذاکرات نیز اشاره کرد و گفت اینکه یک طرف بخواهد همیشه دست بالا در گفت و گوها داشته باشد، نگران کننده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها