نگرانی حامیان صهیونیسم از عقب نشینی آمریکا در سوریه

نگرانی حامیان صهیونیسم از عقب نشینی آمریکا در سوریه
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 08:45

چهره‌های جنگ طلب و صهیونیست در آمریکا با انتقاد کم سابقه از تصمیم رییس جمهوری این کشور، خروج نیروهای نظامی آمریکا از شمال سوریه را به سود ایران و بر خلاف منافع رژیم اشغالگر قدس دانستند.

العالم _ فلسطین اشغالی

"دیوید آدسنیک" یکی از اعضای مجموعه تروریستی و جنگ طلب "بنیاد دفاع از دموکراسی"، در مقاله ای از تصمیم "دونالد ترامپ" انتقاد و از پیامدهای آن برای اسرائیل ابراز نگرانی کرد.

این مقاله که روز سه شنبه در تارنمای "فاکس نیوز" منتشر شد تصریح می کند: هزاران مبارز کرد سوریه ، جان خود را برای کمک به آمریکا علیه داعش فدا کردند، اما رئیس جمهوری ترامپ تصمیم گرفت کردها را به بدترین دشمن آنها، یعنی رجب طیب اردوغان بفروشد.

نویسنده مقاله می افزاید: این خبر خوبی برای جمهوری اسلامی ایران است که می خواهد سوریه را به پایگاهی برای حمله به اسرائیل تبدیل کند، اتفاقی که اکنون بسیار آسان تر خواهد بود.

آدسنیک، ترامپ را به تصمیم گیری ناگهانی و بدون مشورت با پنتاگون متهمکرده و می نویسد: تصمیم ترامپ پس از تماس تلفنی با اردوغان در روز یکشنبه انجام شد. این در واقع دومین بار است که ترامپ بعد از تماس تلفنی با اردوغان اقدام به چرخش ناگهانی سیاست خود در مورد سوریه کرده است. دسامبر گذشته ، رئیس جمهوری گفت که قصد دارد تمام نیروهای آمریکایی را از سوریه بیرون بیاورد اما بسیاری از جمهوریخواهان مخالف این تصمیم، اردوغان را دشمن ایالات متحده می دانند.

وی ادامه داد: اردوغان یک اسلامگرا است که سابقه طولانی در پشتیبانی از افراط گرایان و تروریست ها، از جمله اعضای حماس دارد که مستقیماً مسئول قتل اسرائیلی ها هستند. رئیس جمهوری ترکیه، یهود ستیزی شریر است.

عضو بنیاد صهیونیستی دفاع از دموکراسی همچنین مدعی شد: چهره های کلیدی نزدیک به اردوغان همچنین با ایران همکاری کردند تا تحریم های ایالات متحده را دور بزنند.

این اظهارات در حالی مطرح شد که سخنگوی وزارت دفاع آمریکا برخلاف اظهارات رئیس جمهوری این کشور گفت تغییری برای حضور نیروهای آمریکایی در شمال سوریه ایجاد نشده است.

جاناتان هافمن روز چهارشنبه در بیانیه ای مطبوعاتی افزود: برخلاف گزارش‌های نادرست و ضد و نقیض، مارک اسپر وزیر دفاع، میلی رئیس ستاد مشترک ارتش در روزهای گذشته بارها با رئیس جمهوری درباره اوضاع و تلاش های انجام شده برای حفاظت از نیروهای آمریکایی در شمال سوریه در مواجهه با اقدامات نظامی ترکیه تبادل مشورت کرده اند.

وی ادامه داد: موضع وزارت دفاع این بوده و خواهد بود که استقرار منطقه امن در شمال سوریه بهترین راه برای حفظ ثبات است.

سخنگوی پنتاگون با تاکید بر اینکه "متاسفانه، ترکیه اقدام یکجانبه را انتخاب کرده است"، اضافه کرد: در نتیجه ما نیروهای آمریکایی در شمال سوریه را به خارج از مسیر احتمالی حملات ترکیه خارج کرده ایم تا از ایمنی آنها مطمئن شویم.

هافمن خاطرنشان کرد: تا این لحظه، هیچ تغییری درباره حضور نیروهای خود در سوریه ایجاد نکرده ایم.

پربیننده ترین خبرها