تلفات تازه شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در نجران و جازان

تلفات تازه شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی در نجران و جازان
چهارشنبه 17 مهر 1398 - 12:49

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، حمله جدیدی از ائتلاف سعودی در محورهای نجران و جازان در مرز جنوبی عربستان با یمن را زمینگیر و تلفاتی سنگین به آن وارد کردند.

العالم - یمن

شماری دیگر از شبه‌نظامیانی که عربستان سعودی برای جنگ در جنوب خود با ارتش یمن به خدمت گرفته، در تقابل با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در محور نجران کشته یا زخمی شدند.

وبگاه خبری شبکه المسیره یمن به نقل از یک منبع نظامی تائید کرد: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تلاش مزدوران ائتلاف سعودی برای نفوذ به منطقه «مربع شجع» را ناکام گذاشته و آنها و برخی فرماندهانشان را کشته و زخمی کردند.

اخیرا ارتش یمن موفق شد در همین محور، حدود دو هزار شبه‌نظامی و نظامی وابسته به عربستان سعودی را در عملیاتی منحصربه‌فرد که عملیات «نصر من الله» نامیده شد، به اسارت بگیرد و ده‌ها خودرو نظامی و صدها ادوات جنگی را به غنیمت بگیرد و بیش از 500 نیرو را از پای در آورد یا زخمی کند.

این منبع همچنین افزود: در این عملیات همچنین تعدادی هم از مزدوران در صفوف ائتلاف سعودی به اسارت گرفته شدند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین روز سه شنبه پیشروی مزدوران ارتش عربستان در محور «جازان» را هم ناکام گذاشته و آنها را متحمل تلفات جانی کردند.

یک منبع نظامی تایید کرد رزمندگان یمنی پیشروی مزدوران سعودی را در قطاع الدائر ناکام گذاشتند که در نتیجه آن شماری از مزدوران کشته و زخمی شدند.

المسیره نوشت: تلفات ارتش عربستان و مزدوران آن در محورهای مختلف جبهه‌های مرزی ادامه دارد تا آمار هزاران کشته و زخمی و نابودی هزاران دستگاه ادوات نظامی آنها همچنان رو به افزایش باشد.

فارس

پربیننده ترین خبرها