صدور روادید برای زائران پاکستانی مراسم اربعین از سر گرفته شد

صدور روادید برای زائران پاکستانی مراسم اربعین از سر گرفته شد
پنج‌شنبه 18 مهر 1398 - 17:58

پس از گذشت چند روز از بلاتکلیفی هزاران تن از زائران حسینی درپی توقف صدور روادید اربعین از سوی سفارت عراق در اسلام‌آباد، وزیر امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه از تماس تلفنی با همتای عراقی خود و آغاز صدور روادید برای زوار خبر داد.

العالم ـ آسیا

«مخدوم شاه محمود قریشی» امروز پنجشنبه در یک پیام ویدیویی اعلام کرد که وی در تماس تلفنی با «محمدعلی الحکیم» وزیر امور خارجه عراق مشکلات اخیر در خصوص عدم صدور روادید برای زواری را که قصد سفر به عراق برای حضور در اربعین حسینی دارند، مطرح کرد.

وی افزود: خوشبختانه با حل مشکلات ، سفارت عراق در اسلام‌آباد فرآیند صدور روادید برای زائران پاکستانی را شروع کرده است.

قریشی تاکید کرد: زوار پاکستانی سال گذشته نیز با مشکل مشابه روبرو بودند به همین دلیل دو کشور توافق کردند تا این موضوع برای همیشه حل شود تا سال‌های آتی دیگر مشکلی درخصوص صدور روادید عراق برای زائران وجود نداشته باشد.

وزیر امور خارجه پاکستان از محمد علی الحکیم برای سفر به اسلام‌آباد دعوت کرد که با استقبال طرف عراقی همراه بود.

زوار پاکستانی طی سال‌های اخیر با مشکلاتی نظیر فرآیند کند صدور روادید از سوی عراق و اعمال قوانین سخت برای مشتاقان سفر اربعین، مواجه هستند.

روزهای اخیر نیز اعلام قوانین جداگانه از سوی دولت عراق برای اتباع پاکستانی و بنگلادشی در اخذ روادید اربعین به نگرانی پاکستانی‌ها اضافه کرده و آنان از دولت خواسته بودند تا به این ماجرا ورود کرده و اقدامات لازم برای رسیدن به موقع زائران به پیاده‌روی اربعین انجام دهد.

رسانه‌های پاکستانی در رزوهای اخیر اعلام کرد: سفارت عراق در اسلام‌آباد صدور هرگونه روادید انفرادی و یا گروهی بدون داشتن استعلام قبلی از وزارت کشور عراق را متوقف کرده است؛ این در حالی است که اقدام برای استعلام از عراق حداقل یک هفته تا ۱۰ روز به طول می‌انجامد و در این صورت زوار پاکستانی نمی‌توانند خود را به موقع به عراق برسانند.

هر سال ده‌ها هزار نفر از زائران پاکستانی علاوه بر زیارت اماکن مقدس در مشهد و قم از مسیر زمینی ایران به عراق سفر می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها